Teljesen egyedi farral, adaptív hátsó légterelővel, kétszemélyes hátsó üléspaddal és üveg- vagy szénszálas tetőlemezzel lép színre a Porsche újdonsága, a Cayenne Coupé.
Azok a Porsche-ügyfelek, akiknek eddig fájdalmas döntést kellett hozniuk, hogy praktikus és divatos szabadidőjárművet vagy klasszikus sportkupét vásároljanak a márkától, mostantól egyben megkaphatják a kettőt.
A Cayenne Coupé műszakilag a Cayenne-re épül, de laposabb szélvédővel, rövidebb A oszloppal, és mintegy 20 mm-rel alacsonyabb tetővonallal különbözteti meg magát a tradicionális SUV modelltől.
A Coupé szélesebb is 18 mm-rel, köszönhetően az izmosabb hátsó kerékíveknek és a módosított hátsó oldalajtónak, míg a lökhárítóba költöztetett rendszámtábla azt az érzést kelti, mintha az aszfaltra lapulna az autó.
A Cayenne Turbo adaptív légterelőjének koncepcióját tökéletesítő hátsó szárny 90 km/óra felett 135 mm-rel megnyúlik, megnövelve a hátsó tengelyre ható leszorítóerőt.
A sportos hatást erősíti a hatalmas panoráma-üvegtető helyett rendelhető szénszálas lemez, ami a Porsche 911 GT3 RS megjelenését idézi; a karbon tetőhöz eltérő tartalmú sportcsomagok társíthatók.
Újak az ülések elöl és hátul, a kétszemélyes hátsó pad helyére felár nélkül rendelhető komfortülés. Az üléspozíció 30 mm-rel mélyebb, mint a Cayenne-ben, de a fejtér nem csökkent, ahogy a 625 literes (Cayenne Turbo Coupé: 600 literes) csomagtartó is jól hangzik.
A Cayenne Coupé kétféle turbómotorral debütál. A 340 lóerős 3.0 V6 alapmotor mellett elérhető az 550 lóerős, 4.0 V8-as verzió is. Előbbi 6,0 mp, utóbbi 3,9 mp alatt gyorsul 100 km/órára, köszönhetően az alapáras Sport Chrono csomagnak; a végsebesség 243, illetve 286 km/óra.