Egy neves gyűjtő, a márka szakértő ismerője rendelte meg a Ferraritól azt a P80/C prototípust, amelyet most mutattak be a nagyközönségnek.
Az autó formaterve két legendás modell: a 330 P3/P4, illetve az 1966-os Dino 206 S örökségének tekinthető – a kerékdobok ívelése, az orr lekerekített idomai mind a márka hőskorát idézik, ugyanakkor a hatalmas diffúzor egyértelműen XXI. századi stíluselem.
A lámpák látszólag hiánya (valójában a légbevezető nyílásnak tűnő résben lapulnak a fényforrások) elárulja: a P80/C versenypályára készült. Arról viszont semmi nem árulkodik, hogy mi adta hozzá a műszaki alapot: az utcai 488 GTB modellnél 50 mm-rel nagyobb tengelytávú 488 GT3 versenyautó volt a donor. Szintén a GT3 hozta magával azokat az aerodinamikai tanulságokat, amelyeknek köszönhetően mintegy 5 százalékkal javult a modell légellenállása. Az utastér gyakorlatilag nem változott a GT3-hoz képest.
Különleges elem a tető mögött elhelyezett, állítható légterelő; ennek profilját a Ferrari 2017-es F1-es versenyautója ihlette.
Mivel azonban egy ilyen teljességgel egyedi autót nem csak a versenypályán akar mutogatni tulajdonosa, kétféle beállítással rendelte meg az autót: az egyiket versenyzésre – ez 18 colos kerekeket és hatalmas szénszálas légterelőt kapott -, egy másikat pedig mutogatni: utóbbi 21 colos felniken gurul, és leszerelik róla a spoilereket.
Az autót videón is megcsodálhatod.