Ha a Financial Times című londoni gazdasági napilapban szerdán megjelent értesülés igaznak bizonyul, az azt jelenti, hogy visszatértek a Carlos Ghosn, a Nissan, a Renault és a Mitsubishi részvételével létrehozott autóipari szövetség volt vezetője által támogatott stratégiához. Ghosn ugyanis két-három évvel ezelőtt tárgyalásokat folytatott a Renault és a Fiat egyesüléséről, amelyet azonban a francia kormány nem támogatott.

Carlos Ghosnt Japánban tavaly november 19-én őrizetbe vették, és előzetes letartóztatásba helyezték pénzügyi vétségek miatt. A Nissan és a Mitsubishi ezt követően napokon belül minden tisztségéből felmentette a cégvezért, míg a Renault elnöki és a vezérigazgatói tisztségéről január 23-án mondott le Carlos Ghosn, megnyitva az utat az új vezetők kinevezése előtt.

A francia-japán autóipari szövetségen belül az együttműködés irányítását két hete vette át a Renault, a Nissan és a Mitsubishi vezetőiből álló testület. A grémium élén a Renault elnöke, Jean-Dominique Senard áll, tagjai pedig a Renault, a Nissan és a Mitsubishi vezérigazgatói, Thierry Bolloré, Hiroto Saikawa és Osamu Masuko. Az új vezetői struktúra létrehozása növelte a bizalmat, így a Renault és a Nissan újra előveheti az egyesülési terveket – írta a lap.

A Fiat Chryslernél nyitott kapukat dönget a Renault, ugyanis az olasz-amerikai autógyár tárgyalásokat folytat rivális vállalatokkal, partnerség kialakítását vagy egyesülést fontolgatva.

A Renault, a Nissan és a Fiat Chrysler sem kommentálta a brit lapértesülést. A hír hatására kilőtt a Renault és a Fiat Chrysler részvényárfolyama: délelőtt 11 órakor Párizsban a Renault 2,71 százalékos, Rómában pedig a Fiat Chrysler 2,75 százalékos nyereségben forgott.