A hidrogén üzemű személyautókat, bármilyen kevesen vannak is a világon, egységes norma szerint tankolhatjuk, bármerre járunk. Ez ugyanakkor nem igaz az üzemanyagcellás teherjárművekre – nyilván, mert ezekből még a személyautóknál is kevesebb van.

Együtt fejleszt új szabványt a Toyota és a Hyundai 1

Viszont mivel a Toyota Kaliforniában nyerges vontatót, Japánban pedig menetrend szerinti buszt kínál FCEV technológiával, ideje létrehozni egy új szabványt – pontosan ezen dolgozik a Toyota, a Hyundai, a Nikola Motor, valamint az Air Liquide, a Nel Hydrogen és a Shell.

Együtt fejleszt új szabványt a Toyota és a Hyundai 11

Vészhelyzetben áramfejlesztőként is használható a Sora busz

A Sora busz és a Project Portal teherkikötői szállítóhálózat elterjedése egyaránt azon múlik, létrejön-e a globális szabvány: a személyautókhoz használt rendszerekkel ugyanis túl sokáig tart feltölteni a nehéz járművek tartályát, illetve a viszonylag csekély nyomás miatt feleslegesen nagy tartályt kell szerelni ezekre a járművekre – ezen változtatna az új norma.

Együtt fejleszt új szabványt a Toyota és a Hyundai 12

Hyundai Nexo 120 kW üzemanyagcellás elektromos hajtáslánccal