Vincze Ferenc szinte végig vezette az egri futamot: a szuperspeciál megnyerésével indította a hétvégét, majd rögtön a szombati első szakaszon is a leggyorsabbnak bizonyult, aztán Szuhán alaposan kikapott Turántól, így az összetettben visszacsúszott a fordos pilóta mögé 8,7 másodperc hátránnyal. Innentől kezdve azonban nem volt pardon a mezőny számára, hisz a hátralévő 7 gyorsaságiból a szécsényi fiú 6-ot megnyert és az összetettben 8,1 másodperccel meglógott Turán elől, ami, mint kiderült, a szervizben 18-ra nőtt, mert a harmadik körben, Egerbaktán Frici a Ford jobb oldalával eltalált egy lassítót, amiért automatikus 10 másodperces büntetés járt.
A tempós egri pályákon ekkora különbség már tetemesnek mondható, így kíváncsian vártuk, hogy vasárnap Turán megpróbálja-e ledolgozni a hátrányát, vagy taktikázik és rámegy a vasárnapi nap és a Power Stage győzelméért járó extra pontokra. Végül is Frici megpróbálta; Szuhán támadott, de Vincze a másik két pályán könnyedén visszahozta a legrosszabb minőségű szakaszon elvesztett időt, sőt, még az Erőgyorsaságit is megnyerte, így 2017 után másodjára is megnyerte az Eger Rallye-t. A szécsényi fiú Bacigál Igorral az oldalán majdnem 100%-os teljesítményt nyújtott, hisz a megszerezhető 40 pontból sikerült 39 egységet begyűjtenie.
Turán Frici mindent kihozott a rendelkezésére álló lehetőségekből, de akárcsak az elmúlt két évben, idén is meg kellett elégednie a dobogó második fokával Egerben. A rutinos pilóta 29 pontot gyűjtött a hevesi futamon, ami tízzel kevesebb, mint amennyi Vincze neve mellett szerepel, de 23-mal több egysége van, mint a címvédőnek, Hadik Andrásnak. A bajnok ugyanis még szombaton kénytelen volt kiállni a gázpedálszenzor hibája miatt és vasárnap csak Szuper Rallye-val állhatott vissza a versenybe. Ugyan szerzett 6 pontot és gyűjtött egy kis kilométert, de valószínűleg nem így képzelte el a nyitófutam számára legideálisabb forgatókönyvét.
A Balogh-Holczer duó egy bronzéremnek örülhetett a hetedik közös szezonjuk kezdetén. A 3-as kategória korábbi kétszeres bajnokai a második teljes évüket töltik a Škoda Fabia R5-ben, és a bíztató részeredmények után úgy tűnik, hogy sikerült szintet lépniük, hisz az egész hétvége folyamán stabilan tartották a harmadik helyet, s ők voltak az egyetlenek, akik Vincze és Turán mellett gyorsasági szakaszt tudtak nyerni.
Folytatva a Škoda – Ford – Škoda – Ford sormintát Bodolai László és Deák Attila végzett a negyedik pozícióban Egerben, akiket a Velenczei – Zsíros páros követett mindössze 1,5 másodperc lemaradással. A Citroën C3 R5 hazai bemutatkozó futama nem hozott ugyan átütő sikert, de Velenczeiék fokozatosan gyorsultak és Ádám szerint a jó minőségű aszfaltos pályákra megtalálták a megfelelő alapbeállításokat.
Az ORC-futam a címvédő Gyarmati – Kocsis kettős sikerét hozta, a Peugeot Kupában a Rallye2 2017-es bajnokai, Csomós Miklós és Nagy Attila örülhettek, míg a Production Car Kupában, azaz a hagyományos N csoportban az újoncok, Bacsa Tamás és Hanyik Gergely diadalmaskodtak.
A Rallye1 bajnokság sorrendje az első, egri verseny után a következő: 1.: Vincze-Bacigal: 39 pont, 2.: Turán-Bagaméri: 29 pont, 3.: Balogh-Holczer: 21 pont, 4.: Bodolai- Deák: 14 pont, 5.: Velenczei-Zsíros: 13 pont.
A bajnokság egy hónap múlva, a miskolci futammal folytatódik április 26-27. között.
Egy helyreigazítást is kell közölnünk a mostani beszámolóban, méghozzá a legutóbbi cikkünk kapcsán. Akkor rosszul értelmezve a szabálykönyvet tévesen azt írtuk, hogy lepontozzák az első és az utolsó gyorsaságit is. Az első szakaszért nem jár extra pont, így a tévedésünkért, és ha valakit félrevezettünk volna, akkor azért is elnézést kérünk!
Röviden összefoglalva a Rallye1 pontszámítási rendszerét, azt mondhatjuk, hogy a világbajnoksághoz hasonlóan a futamok végén az első 10 kap abszolút pontot, méghozzá 25, 18, 15, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 1 egységet. Hazai sajátosság, hogy külön pontozzák az első és a második versenynapokat, illetve a Power Stage-et is. Ott minden esetben az első öt részesül extra pontban: 5-4-3-2-1 sorrendben.
Fotó: Molnár János, Szabó-Jilek Ádám