A Hyundai 2015-ben kezdte el fejleszteni azt a kezelőfelületet, amelyet most mutatott meg a világsajtónak. Első körben eldobták a billenőkapcsolókat a kormánykeréken, helyükre érintőfelületeket szereltek. Ezt követően a kormányon az összes nyomógomb helyére érintőpanel került, majd azokat érintőképernyőre cserélték. A következő fejlesztési fázisban ezek az érintőképernyők haptikus visszajelzést (rezgést) adtak, így jutottunk el oda, ahol most tartunk.
Most került sorra a műszeregység: olyan többrétegű képernyőt szereltek fel, amely két, egymás mögött 6 mm távolságban elhelyezkedő kijelzőből áll. Ez 3D megjelenítést tesz lehetővé, ami a remények szerint kevésbé vonja el a vezető figyelmét: a pillanatnyi helyzetben legfontosabb információkat a vezetőhöz közelebbi rétegen jelenítik meg.
Ami a kormánykeréken elhelyezett kezelőfelületeket illeti, azok funkciója az alkalmazott menüponttól, illetve a menethelyzettől függően változik. Ezen kívül a kormánykerék felprogramozható gyorsparancsokkal, oldalanként 5-5 ilyen shortcut helyezhető el, mint egy okostelefonnál.
A megoldás egyelőre meglehetősen bumfordi, mire sorozatgyártásba kerül, nyilván finomítanak rajta.
Alább egy 20 perc hosszú filmben ismerkedhetsz a Hyundai új kezelőfelületével.