A Hyundai 2015-ben kezdte el fejleszteni azt a kezelőfelületet, amelyet most mutatott meg a világsajtónak. Első körben eldobták a billenőkapcsolókat a kormánykeréken, helyükre érintőfelületeket szereltek. Ezt követően a kormányon az összes nyomógomb helyére érintőpanel került, majd azokat érintőképernyőre cserélték. A következő fejlesztési fázisban ezek az érintőképernyők haptikus visszajelzést (rezgést) adtak, így jutottunk el oda, ahol most tartunk.

Most került sorra a műszeregység: olyan többrétegű képernyőt szereltek fel, amely két, egymás mögött 6 mm távolságban elhelyezkedő kijelzőből áll. Ez 3D megjelenítést tesz lehetővé, ami a remények szerint kevésbé vonja el a vezető figyelmét: a pillanatnyi helyzetben legfontosabb információkat a vezetőhöz közelebbi rétegen jelenítik meg.

a videó a hirdetés után indul
0 seconds of 1 minute, 36 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
01:36
01:36
 

Ami a kormánykeréken elhelyezett kezelőfelületeket illeti, azok funkciója az alkalmazott menüponttól, illetve a menethelyzettől függően változik. Ezen kívül a kormánykerék felprogramozható gyorsparancsokkal, oldalanként 5-5 ilyen shortcut helyezhető el, mint egy okostelefonnál.

A megoldás egyelőre meglehetősen bumfordi, mire sorozatgyártásba kerül, nyilván finomítanak rajta.

Alább egy 20 perc hosszú filmben ismerkedhetsz a Hyundai új kezelőfelületével.

a videó a hirdetés után indul
0 seconds of 20 minutes, 15 secondsVolume 0%
Press shift question mark to access a list of keyboard shortcuts
00:00
20:15
20:15