Póser Zoltán, az EDC Debrecen Város- és Gazdaságfejlesztési Központ ügyvezetője a Portfolio Kelet-Magyarországi Gazdasági Fórum panelbeszélgetésén elmondta, hogy ők, mint a BMW-beruházást a városban menedzselő cég sem tudnak annál többet, mint amit az autógyár tavaly augusztusban utoljára kommunikált (legalább 1000 fős gyár indul). Azt viszont megerősítette: nagyon erős elkötelezettséget érzékelnek a BMW felől a gyár megépítésére.

Póser a gyár elindulásának várható menetrendje kapcsán azt mondta: az Észak-Nyugati Gazdasági Övezetben kijelölt több száz hektáros terület régészeti munkáinak végén járnak (nyitóképen a gyár leendő helye), ezután a közművesítés következik majd, és ennek végeztével tudják átadni a BMW-nek az előkészített és felfejlesztett területet.

A mexikói, egyesült államokbeli és németországi új BMW-gyárak tapasztalatai alapján (bejelentéstől a termelésig mennyi idő telt el), illetve abból kiindulva, hogy a BMW egyik új márkája tavaly jelent meg, arra következtetnek, hogy 2023-2024-ben kezdődhet meg a termelés Debrecenben. A tavaly nyári debreceni BMW-beruházás bejelentés után egy német lapjelentés szintén 2023-as gyárindítással kalkulált.

Azt továbbra sem tudják, hogy konkrétan melyik típus(oka)t fogják majd a városban gyártani, mert erről nem közölt még információkat a BMW, éppen ezért a beszállítói lánc sem tudott még felállni. Mivel összesen 94 BMW-beszállító cég van Magyarország területén, így a beszállítói lánc viszonylag gyorsan ki tud majd épülni, illetve a beszállítást gyorsan meg tudják majd szervezni az érintett cégek, amint tisztul a kép.