A tavaly szeptemberben bemutatott AMG A 35 modell hajtáslánca és komplett szerelvényei kerültek át a frissen bevezetett négyajtós CLA-ba – akár ennyivel el is intézhetnénk az AMG-csapat legújabb modelljét.

Érdemes azonban végigfutni a változásokon, hiszen az AMG verzió szinte minden porcikájában eltér a CLA alapkiadásától, kezdve rögtön a hűtőmaszkkal, a megnövelt légbeömlőkkel, a hátsó diffúzorral és légterelővel, valamint az akár 19 colos keréktárcsákkal.

A hajtáslánc ugyanaz, mint amit az A-osztályban láttunk: a 306 lóerős, 400 Nm nyomatékú, 2,0 literes turbómotorhoz 7 fokozatú duplakuplungos sportváltó csatlakozik – Sport+ üzemmódban kettős kuplungolással visszaváltáskor –, a variálható összkerékhajtás a nyomaték 50-100 százalékát küldi az első tengelyre.

Elkészült a Mercedes négyajtós sportkupéja 1

A futómű és a fékrendszer is egyedi; előbbi minden paraméterében (elektronikusan) szabályozható, utóbbi elöl 350, hátul 330 mm-es, lyuggatott tárcsákat alkalmaz.

A Mercedes az új A-osztály bevezetése óta aránytalanul sokat beszél az abban (és a most tárgyalt modellnél is)  alkalmazott multimédiás infotainment rendszerről. Itt azonban van értelme a modern info-technológiának: az AMG Track Pace rendszer akár 80 különböző, pályahasználathoz kapcsolódó paramétert képes eltárolni, és azokat megjeleníteni, illetve kielemezni. Az adatbázis tartalmazza Európa legnépszerűbb versenypályáit, így a pilóta teljeskörűen ki tudja értékelni saját teljesítményét.

Elkészült a Mercedes négyajtós sportkupéja 15

A 4,9 mp-es gyorsulást kínáló, 250 km/óra végsebességű autó augusztustól kapható Európában, a hivatalos világpremierre április derekán kerül sor.

Ha videón is megnéznéd az autót, kattints ide.