Mi sem természetesebb annál, mint hogy az autógyártók preiodikusan friss modelleket dobnak piacra, melyre nem csak a vásárlói igények, hanem a folyamatosan változó szabályozások, biztonsági előírások vagy károsanyag-kibocsátási normák miatt is szükség van. Vannak azonban az autóiparnak nagy túlélői, amik valahogy mégis képesek fennmaradni. Ilyen a Peugeot 405-ös is, melyet sokan az egyik legjobb autónak tartanak a francia márkától. A modell gyártása 1987-ben indult és Európában tíz év után fejeződött be. Máshol azonban folytatódott.

30 éves modellt kezdett gyártani a Peugeot 1

Rengeteg módosítást hajtottak már végre rajta az évek során, de az Iran Khodro nevű iráni cég még mindig gyártja a 405-öst. Az alapforma nem változott, felismerhetőek az autó vonalai, kívül csupán a fényszórókat cserélték ki a későbbi 406-oséra. A beltérben viszont nagyobb a változás, habár modernebb nem igazán lett tőle az autó. Most Azerbajdzsánban indult meg a termelés, ahol Iránból érkező alkatrészekből szerelik össze a Peugeot Khazar 406-osokat.

30 éves modellt kezdett gyártani a Peugeot 17

A motorkínálat nem túl bőséges, akad hozzá egy 100 lóerős, 1,8 literes, négyhengeres és egy 1,6 literes, 16 szelepes, valamivel magasabb teljesítményű, 105 lovas motor. A 2,9 millió forintos autóból évi 10 ezer darab gyártására terveztek. Ebből ezer darabot már értékesítettek.

30 éves modellt kezdett gyártani a Peugeot 18