A márka személyautóinál használt formanyelvet alkalmazták a V-osztály tervezői, így megújult a hűtőmaszk és a lámpatestek, frissült a keréktárcsák kínálata, a színválasztékot pedig egy élénkvörössel dobták fel.
Az utastérben újak a légbeömlők, megint csak a személyautóknál megszokott, turbinaszerű kialakítást követve. A műszereket is átrajzolták, javult a leolvashatóságuk. A kényelemről hatféle, többségében új kárpitanyag, a második sorban pedig most először rendelhető, dönthető, masszázsfunkciós komfortülések gondoskodnak.
A V220d (163 LE) és a V250d (190 LE) mellé harmadikként megjelent a motorkínálatban a V300d: a 239 lóerős motor ugyanarra a négyhengeres OM654-es blokkra épül, mint kisebb testvérei; az új csúcsmodell 7,9 mp alatt gyorsul 100-ra, végsebessége 220 km/óra. Ehhez a motorhoz rendelhető először az eddigi 7G-Tronic váltó helyébe lépő, kilencfokozatú automata sebességváltó. Az összkerékhajtás feláras.
A biztonságról keresztszél-támogatás, vezető fáradtságérzékelés, aktív vészféktámogatás, vakításmentes adaptív LED-es fényszóró gondoskodik.
A ráncfelvarrás a V-osztályon alapuló Marco Polo lakóbuszt is érintette.
Videókon is megnézheted a V-osztály változásait, ha ide kattintasz.