1969-ben indult meg a Datsun 240Z gyártása, mely a japánok egyik legjelentősebb modellje. Bár ritkán mondható el ez éppen egy sportautótól, de a 240Z képes volt az amerikai vásárlók fejében átrendezni a japán autókról alkotott képet. A fenntartható, megfizethető és mozgékony kétüléses váratlanul népszerű lett és kitartó rajongótábort szerzett a későbbi Nissan-modelleknek. Akkoriban még a motorsporton keresztül lehetett igazán megfogni az autóra vágyó közönséget, ezért a Datsunnal is ezt az utat választották.
John Mortonnal a volán mögött több SCCA-bajnokságot is megnyert a Brock Racing Enterprises Datsun 240Z-je, mely könnyen felismerhető fehér-piros festéséről. A 46-os számú autót idézi a típus 50. évfordulójára kiadott Nissan 370Z is, mely már olyan koros modell, hogy már önmagában is a tizedik születésnapját ünnepelhetné idén. Annyi egészen biztos, hogy a modern gépnek is nagyon jól áll a múltidéző gúnya. Nem csak a külsőn, hanem a belsőn is több plakett, illetve egyedi kárpitozás is jelzi az ötvenedik évfordulós modellt.
A motortérben nincs változás, de ennek talán örülnek is azok, akik ilyen szűretlen sportautót keresnek. A Nissan 370Z-ben ugyanis 3,7 literes, V6-os szívó benzinmotor dolgozik, amihez rövid hatos kézi váltó és hátsókerék-hajtás jár, természetesen önzáró differenciálművel. Egyike talán az utolsó ilyen sportautóknak ma. Az amerikai piacos modell teljesítménye 7000-es fordulaton 332 lóerő, mellé 5500-nál 365 Nm nyomatéka van. Álló helyzetből kevesebb mint 5 másodperc alatt hozza a 100-as sprintet.