Hetvenedik évfordulóját ünnepelte 2018-ban a Porsche, aminek alkalmából több koncepcióautót is terveztek, ilyen volt a Moby Dickre emlékeztető 935-ös vagy éppen a 911 Speedster is, melyből két tanulmányautó is született tavaly. Kezdetben a retrohullámot lovagolták meg vele, aztán megérkezett a szériához nagyon közeli darab, mely szinte változatlan formában került gyártásba a 991-es kódjelű generáció utolsó modelljeként.

A Speedster a 991-es gyönyörű hattyúdala 1

Bár korábban a Porsche panaszkodott arra, hogy a ritkább autóit kizárólag befektetési céllal vásárolják, az alacsony példányszámban – mindössze 1948 darabban – készülő Speedstert mégis meglépték. Leginkább azért, mert a rajongók és a vásárlók a koncepció után szinte követelték az autót. Házon belül is több alkalommal felmerült a GT3-as alapú kabrió vagy a Speedster ötlete, de ezzel óvatosan bántak a németek, így nem minden generációból készül ilyen alacsony szélvédős, kétüléses, vászontetős modell.

A Speedster a 991-es gyönyörű hattyúdala 13

GT3-as alapú tehát a Speedster, ami annyit tesz, hogy a szélesített karosszériát kapja és a 4 literes, hathengeres szívó boxermotort, melyhez 7 gangos PDK vagy 6 sebességes kézi sportváltót választhatnak a vásárlók. Bő 500 lóerős és kevesebb mint 4 másodperc alatt gyorsul 100-as tempóra, a motort akár 9000-ig lehet forgatni. Szinte a teljes eleje karbonból készült, a hátsó részen poliuretánt alkalmaztak. Könnyűszerkezetesek még az ajtók is, a tető pedig kézzel nyitható és csukható. Ezzel is jelenős súlyt spóroltak meg, így az autó tömege 1465 kilogramm.

A Speedster a 991-es gyönyörű hattyúdala 14