Négy darab szárnyas ajtó, ötös szintű autonóm mobilitás, 480 kilométeres elektromos hatótávolság: ezek közül a merész állítások közül egyetlen van, amire bizton számíthatunk a Kia HabaNiro leendő szériaváltozatában, hiszen már a jelenlegi Niro EV is hasonló távolságot képes megtenni akkumulátorának egy feltöltésével.

Elektromos, önjáró crossovert épített a Kia 1

Ami a többi funkciót illeti, azok vélhetően ugyanúgy a szárnyaló fantázia szüleményei, mint a 20 colos keréktárcsák, amelyeket erre a „minden célra alkalmas” autóra felszereltek.

Feltűnően nagy a tengelytáv (2830 mm) és rövidek a túlnyúlások: az 1955 mm széles autó az elektromos hajtási módozattal járó minden helykihasználási előnyt kiaknázott; a tágasság érzetét a lebegés hatását keltő ülések is erősítik.

Elektromos, önjáró crossovert épített a Kia 57

Kia Habaniro Concept

Az autóban nincs hagyományos műszerfal, sem monitorok, helyette a szélvédő teljes szélességében head-up kijelzőt találunk, kezelőfelületként pedig egy konkáv érintőképernyő szolgál. A HUD-n egyébként filmeket is nézhetünk, amíg az autó vezet helyettünk.

A futurisztikus technológiák között említést érdemel a speciális befúvási sémájú klímaberendezés, az önjáró üzemben előre húzódó kezelőszervek.

Elektromos, önjáró crossovert épített a Kia 58

Kia Habaniro Concept

A belső környezetet a vezető pillanatnyi hangulata szerint módosítja a rendszer, a szemmozgás figyelő mesterséges intelligencia pedig észleli, ha a vezető a visszapillantó tükörbe pillant – ilyen ugyan nincs az autóban, de amint annak hűlt helyére emeli tekintetét a sofőr, az adott helyen megjeleníti a visszapillantó kamera képét a rendszer. Arra is lehetőség volna, hogy például automatikusan étterembe vigye utasát az autó, ha éhségérzetet tapasztal nála, de a Kia szerint elvileg erre is képes a rendszer.

Elektromos, önjáró crossovert épített a Kia 59