Akkumulátorról hajtott elektromos hajtásláncot épített városi szabadidőjárművébe a Toyota. Pár éve ez még elképzelhetetlen lett volna, de azóta alighanem rájöttek, hogy fontos piaci szeletet dobnának oda a többieknek, ha pusztán meggyőződésből kimaradnának a villanyautók forradalmából.
A mély építésű TNGA padlólemez kínálta magát az átalakításra, és mivel az erre épülő modellek közül a C-HR a legkisebb, villanyautót pedig ma még csak városi méretben érdemes építeni (bár ezzel nyilván vitára kelnének a Tesla-hívők és a Jaguar I-Pace rajongói), ez lett az első Toyota, amelybe nagy akkucsomagot és villanymotort szereltek.
Hogy pontosan mennyire nagyot, az sajnos egyelőre titok, mint ahogy a villanymotor paramétereit sem ismerjük, de annak fényében, hogy a C-HR Kínában 170 lóerős, kétliteres motorral kapható, várhatóan komoly teljesítményt kell nyújtani a vevőknek ahhoz, hogy kedvük legyen a villanymotorra szavazni.
A C-HR és annak helyi gyártású klónja, az Izoa mellett egy fura tanulmányt is bemutatott Sanghajban a Toyota: a Rhombus nevéhez illően rombusz alakú utasteret kapott, elektromos hajtásláncáról pedig ugyanúgy semmit nem árultak el, mint a jövő év elején egyébként már forgalomba kerülő crossoveréről.