Felfújták a RAV4-est: ez az első benyomása az embernek, amikor megpillantja a Highlandert (Dél-Afrikában Toyota Kluger). Nem is jár messze az igazságtól, aki ezt hiszi, hiszen mint eddig, ezúttal is közös műszaki alapra épül a két modell, a TNGA-K padlólemezén a Toyota Avalonnal és a Lexus ES-sel is osztoznak.
Az autó nagyobb lett (+60 mm), és praktikusabb is, a középső üléssor (kettő különálló ülés vagy háromszemélyes pad) 30 mm-rel nagyobb távon tologatható, így a hátsó hármas ülésre még könnyebb a beszállás. A csomagtartó nyolc utassal a fedélzeten 456 liter, ha csak két üléssort használunk, brutális 1150 liter áll rendelkezésre.
A 295 lóerős 3.5 V6 benzinmotor mellett észszerűbb választásnak hangzik a 240 lóerős, két vagy három villanymotoros hibrid egység: utóbbit az összkerékhajtású modellek kapják (újdonság, hogy a hibrid szimplán elsőkerék-hajtással is elérhető). További újdonság a hibrid-optimalizációs rendszer, amely a vezetési szokások, valamint a pillanatnyi út- és forgalmi viszonyok függvényében szabályozza a hajtáslánc vezérlését. A 6,9 literes átlagfogyasztás 17%-kal kedvezőbb, mint eddig.