Egerben egyértelműen Vincze Ferenc volt a leggyorsabb, míg a második futamon a legkiegyensúlyozottabb, így megérdemelten szerezte meg pályafutása ötödik futamgyőzelmét. Csak érdekességként jegyezzük meg, hogy 2010 óta, minden esztendőben az a pilóta, aki megnyerte az első két versenyt, az a bajnoki címet is behúzta.
Vincze három szakaszgyőzelmet gyűjtött az egy napos, borsodi futamon és kiválóan ellavírozott a délelőtti váltakozó körülmények között, míg délután kihasználta, hogy Turánnak technikai nehézségei támadtak és összességében 14.6 másodperc előnnyel diadalmaskodott a bajnokság második fordulóján. Turán Frici érthetően csalódott volt a DVTK stadionnál felállított célban, hisz a programban szereplő 12 szakaszból hét alkalommal autózta a Fordos pilóta a legjobb időt, de mégsem lehetett övé az arany, mert reggel az első gyorsaságin három századdal korábban rajtolt, amiért jött is a 10 másodperc büntetés, majd két alkalommal is meghibásodott az üzemanyagszenzor az R5-ös Fiestában, így a bajnokság tavalyi ezüstérmese jó 50 másodpercet elbukott a Skodás riválisával szemben.
A harmadik helyen egy hazai versenyző gurulhatott át a dobogón, de nem a címvédő Hadik András, vagy a korábbi kétszeres N csoportos Balogh János volt az, hanem hatalmas meglepetésre Németh László. A Skodás versenyzőről mindig is tudtuk, hogy elképesztően tehetséges, hisz nyert már H csoportos bajnokságot még Ladával, majd az elmúlt években inkább külföldön versenyzett, de ez a mostani bronz, talán a legnagyobb sikere a pályafutása során. Lackó fülig érő mosollyal a száján nyilatkozott a célban és mint mondta, a pénteki gépátvételre állt csak össze az autója az egri bukást követően, így arra nem is gondolt, hogy az élmezőnyben tud majd autózni mindenféle teszt nélkül, de az, hogy a verseny végén még a dobogóra is fel fog állni, az még a legmerészebb álmában sem szerepelt.
A tavalyi bajnokot, Hadik Andrást, akár csak Egerben, úgy hazai pályán is megtréfálta a Fiesta R5, ezúttal a kormányösszekötő hibája miatt volt kénytelen már az első körben feladni a futamot. Hadik ezzel a nullázással igen csak nehéz helyzetbe került, hisz a szezonnyitón is szuper ralizott, így idén már nem hibázhat, ráadásul győzelmi kényszerben lesz Székesfehérváron, ha életben akarja tartani a bajnoki reményeit.
Ahogy a Rallye1-ben, úgy a Peugeot Kupában is megvan az első duplázó, Csomós Miklós személyében. Az ORC értékelését Dudás Gergő nyerte, míg a Production Car Kupában, akár csak tavaly, Tóth Tibor bizonyult a legsebesebbnek. Mivel a Szombathely Rallye-t lemondta a rendező, így a bajnokság hat hetes szünet követően, június második hétvégéjén a Székesfehérvár Rallye-val folytatódik majd.
Szöveg: Vörös Gergely, Fotó: Szabó-Jilek Ádám, Peremiczky István