2016-os bevezetése óta 60 ezer példányban talált gazdára a Hyundai Ioniq, a hibrid, plug-in hibrid és elektromos kivitelben egyaránt kapható kompakt szedán. Talán a gyártó is érzi, hogy több is van ebben a konstrukcióban, ezért most több ponton megújítja fiatal autóját.

A legfontosabb az elektromos verzió (Ioniq Electric) akkumulátorának a cseréje: az eddigi 28 kWh helyett 38,3 kWh kapacitású energiatároló egységet kap az autó, így a WLTP-norma szerint immár több mint 290 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel.

Megújult a Hyundai Ioniq 1

A motorteljesítmény az eddigi 120 helyett 136 LE, a maximális nyomaték (295 Nm) nem változott. A fedélzeti töltőt a 6,6 kW-osról egy 7,2 kW-os egységre cserélték. 100 kW-os villámtöltőről 54 perc alatt 80 százalékra tölthető az autó.

A két hibrid modell az eddigi 1,6 literes, közvetlen befecskendezéses benzinmotort használja (105 LE, 147 Nm). A villanymotor a hibridben 43,5 lóerős, 170 Nm nyomatékú, a konnektoros hibridé erősebb, 60,5 lóerős, azonos nyomaték mellett. Az előbbi Li-Ion Poly akkuja 1,56 kWh kapacitású és elfér a hátsó ülések alatt; az utóbbié nagyobb, 8,9 kWh-s.

Megújult a Hyundai Ioniq 23
Megújult a Hyundai Ioniq 24

Mindkét hibrid verzió rendszerteljesítménye 141 LE és 265 Nm. Az autó akár 120 km/óráig képes kizárólag elektromos hajtással közlekedni; a plug-in hibrid egy feltöltéssel legfeljebb 51 kilométert tesz meg árammal.

A két hibrid modell a takarékos vezetést támogató funkciókat, valamint  több fokozatban állítható fékenergia-visszanyerést is kínál, váltójuk ugyanaz a hatfokozatú duplakuplungos egység, mint eddig.

ezgif-2-ccd0a41213f2
the nearest petrol station to my location

Az elektromos kivitel megörökölte a Kona egypedálos vezethetőségét, valamint ultra takarékos üzemmódot is kapott.

Új konnektivitási funkciók jelentek meg a fedélzeten: okotelefonos távvezérlés (Blue Link), eCall vészhelyzeti diszpécserszolgálat; alapkivitelű az Android Auto, az Apple Car Play és az egyszerre két telefont is kezelni képes Bluetooth-csatlakozás. A központi érintőképernyő 10,25 colos is lehet, ezen kívül új belső színvilág és négyféle árnyalatban kínált bőrkárpitozás várja az utasokat.

Megújult a Hyundai Ioniq 26

Kívülről új rajzolatú hűtőmaszk, illetve (az elektromos verzión) új orrbetét különbözteti meg az új modellt az eddigitől (nyitóképünkön). Áttervezték a LED-es nappali fényeket és a hátsó helyzetjelzőket. Újak az alufelnik és négy új karosszériaszín is megjelent a palettán.

A biztonságot gyalogos- és kerékpáros-felismerő ráfutásgátló vészfékrendszer, vezetői éberségfelügyelet egészíti ki, emellett elérhető a sáv közepén tartó technológia. Adaptív tempomat, holttérfelügyelet és mögöttes keresztirányú forgalomfigyelés egészíti ki a biztonsági csomagot.

a videó a hirdetés után indul