Az Európai Bizottság hétről hétre közzéteszi azt a listát, amelyen az Unió tagországaiban frissen visszahívott tartós fogyasztási cikkek – köztük az autóipari visszahívások is – szerepelnek. Az alább leírtak természetesen csupán vázlatosan ismertetik a problémák jellegét; ha felmerül a gyanú, hogy autód (motorod, traktorod, buszod…) érintett, mindenképp fordulj a forgalmazóhoz, ilyen esetekben ő a tuti tudás forrása.
A visszahívásokkal kapcsolatban megkérdeztük az importőröket, érintettek-e hazai forgalomba helyezésű autók. Amint válaszolnak, frissítjük cikkünket.
Toyota Yaris
Gyártás: 2014.06.-2017.02.
Az oldallégzsák-érzékelők kábelkötegei megtörhetnek, a kábelek korrodálódhatnak. Ütközés esetén nem biztos, hogy kinyílnak az oldallégzsákok, illetve a függönylégzsákok.
Dacia Logan MCV
Gyártás: 2016.11.-2018.01.
A kormányoszlop rögzítő konzolját nem megfelelő helyre építették be, ami korlátozhatja a jármű kormányozhatóságát, és balesetet okozhat.
Opel Vivaro
Fiat Talento
Gyártás: 2018.04-11.
A kézifék bovden, illetve a kézifék állítócsavarja selejtes gyártású lehet, ami korlátozza a kézifék hatásosságát, és veszélyhelyzetet okozhat.
Mercedes-Benz E-osztály
Gyártás: 2018.06-07.
A hátsó légterelőt nem megfelelő ragasztóval szerelték a helyére, ezért menet közben leválhat.
Porsche Cayenne
Gyártás: 2018.11-12.
Az elülső lengéscsillapítók bekötési pontja eltörhet. Ekkor az abroncs hozzáérhet a kerékdob falához, ami balesetet okozhat.