Akár 800 kilométert tud megtenni akkumulátorának egy feltöltésével a Citroën 19_19 Concept, a francia márka tervezett elektromos és autonóm offenzívájának második vázlata (az első a városi használatra szánt Ami One tanulmány volt.)
Az autó éppúgy idézi a múlt század első felének szivar alakú versenyautóit, mint a mostani évszázad végére előrevetített holdjáró járművek stílusát. Hatalmas kerekei 30 col átmérőjűek, ehhez képest a 255 mm-es futófelület-szélesség kifejezetten szerénynek tűnhet – ha pedig az alacsony profilt (255/30 R 30) is figyelembe vesszük, teljességgel bizarr arányokat kapunk, amely mindazonáltal harmonizál az autó egészével. Ezek után már meg sem lepődünk azon, hogy a felni és az abroncs nem különül el, a kerékagy pedig fixen áll, így a Citroën-logó mindig megfelelő pozícióban látható.
Az autóról mindenféle nyúlványok lógnak ki: az elülsők a tükröket helyettesítő kamerák, a hátsók pedig a tetőre szerelt lézeres távolságmérők, melyből azért van kettő, mert így megbízhatóbb a rendszer.
A hátsó szélvédő homorú, a hátsó ajtók viszont domborúak és hátrafelé nyílnak, így akadálytalanul közelíthető meg a belső tér, amelyben eltérő karakterű ülések várják az utasokat – a sofőr sportos kagylóülésben, első utasa fekvőfotelben foglal helyet, hátul viszont egyszerű üldögélős pad húzódik, középen márvány(szerű) padlókonzollal, amelynek az anyaga a kormánykeréken ismétlődik. Utóbbi agyát monitor foglalja el.
Az úthibákat előre feltérképező, a csillapítást proaktívan módosító légrugózás mellett a porózus felületű, szintén alkalmazkodóképes abroncsok is azon fáradoznak, hogy az utasokat teljesen elszigeteljék a külvilágtól.
Amiből nincs sok az autóban, az kezelőfelület: sem érintőképernyőket, sem gombokat vagy kapcsolókat nem találunk. Helyettük projektorok, fejlett hangvezérlés, illetve egy intelligens személyi titkár dolgoznak a fedélzeten; utóbbi előre kitalálja az elképzeléseinket, kitérőket és pihenőket javasol út közben. Ha mégis inkább mi vezetnénk, visszakapjuk a kormányt és a pedálokat, az ülés előrébb csúszik, a műszerfal pedig visszasüllyed elénk.
Ami a hajtásláncot illeti, a 100 kWh kapacitású akkumulátor 800 kilométeres hatótávolságot engedélyez. Mindkét tengelyen egy-egy villanymotor található, a maximális teljesítmény 340 kW (460 LE), a nyomatéki csúcs 800 Nm. A 19_19 Concept 5 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 200 km/h. Villámtöltővel 20 perc alatt vehetünk fel 600 km-re elegendő áramot, de az akkuk menet közben is tölthetők az útfelületben elhelyezett indukciós kábelek segítségével.
A Citroën 19_19 4655 x 2240 x 1600 milliméteres, tengelytávja 3,1 méter.