Talán az utóbbi évek egyik leginkább várt autója és egyben nagy visszatérője a Toyota sportautója, a Supra. Ugyanakkor sok rajongó bírálta a japánokat, amiért teljesítményben nem mentek utána a GT-R-nek vagy épp az NSX-nek, melyek kortársai voltak az előző – rendkívül sikeres – generációnak. Tovább fokozta az elégedetlenkedést, hogy összeálltak a BMW-vel a típus fejlesztése során, így az A90-es Supra testvérmodellje lett a Z4-es. Hogy miért történt mindez? Erre a Toyota főmérnöke, Tecuja Tada válaszolt.
Egy autó fejlesztése a nulláról elképesztő forrásokat igényel mind mérnöki, mind financiális oldalról. Ezen költségek megoszlása rendkívül sokat segít az autógyártóknak és ezzel a Supra esetében akár 3 évvel is le tudták rövidíteni a fejlesztést. Másrészt könnyen feltornázta volna az autó árát 100 ezer dollár – tehát közel 30 millió forint – fölé. Ezzel már drágább modell lett volna, mint a magasabbra pozícionált, V8-as szívómotorral hajtott Lexus LC500-as.
Cél volt a Toyota Supra esetében, hogy a lehető leginkább megfizethető modell legyen és remek vezetési élményt nyújtson. Aki nagyobb teljesítményre vágyik ebben a karosszériában, az megtalálja majd a módját. Sőt, egyes piacokra négyhengeres modell is várható, ami szinte kívánja a motorcserét a strapabíró 2JZ-re. A költségek és az ár csökkentése érdekében nem tartalmaz alaphelyzetben drága karbon elemeket sem a Supra.