Az Index megkérdezte Ludvig Orsolyát, a kecskeméti Mercedes-Benz-gyár kommunikációs igazgatóját is, aki szerint természetes, hogy egy piaci cég módosítja a terveit, ez zajlik most a Mercedesnél is.
Az a korábban kitűzött cél azonban nincs veszélyben, hogy bővítsenek Kecskeméten, sőt még az sem, hogy a következő évtized első felében már termeljen az új gyár.
Zajlik viszont a korábbi tervek felülvizsgálata. Az Index úgy tudja, elképzelhető, hogy a korábbi, full-flex gyárról szóló elképzelés helyett végül más koncepció valósul meg.
A korábbi tervek szerint ugyanis rugalmasan, egyazon gyártósoron állították volna elő a legkülönbözőbb modelleket a kompakt autóktól a hátsókerék-meghajtású limuzinokpn át a különböző meghajtással rendelkező járművekig. A piaci igényeket látva lehet, hogy végül nem erre lesz szükség.
A döntést a kecskeméti gyárbővítés jövőjéről az is lassíthatja, hogy a cégben jelenleg éppen vezércsere is zajlik, Ola Källenius várhatóan a Daimler május 22-i éves közgyűlése után veszi majd át a társaság vezetését Dieter Zetschétől. Az ő elképzeléseitől alighanem sok függ majd.
A Daimler vezérigazgató-jelöltje annyit mindenesetre már előrevetített, hogy a társaságnak 2025-ig jelentős lépést kell tennie a költségek lefaragása terén.