Sem a TT, sem az R8 nem kap közvetlen utódot, írja Bram Schot Audi-vezérre hivatkozva a német Automobilwoche. A cég első számú embere az Audi közgyűlésén beszélt arról, hogy a jövedelmezőség fokozása, illetve az elektromos átállás finanszírozása érdekében meg kell szabadulniuk néhány ballasztmodelltől. Nincsenek tabuk, jelentette ki Schot, és ezzel gyakorlatilag aláírta az Audi TT és az Audi R8 halálos ítéletét.

A cégnek nem kevesebb mint 15 milliárd eurót (5 billió Ft) kell megtakarítani 2023-ig. Ebből 14 milliárdot villanyautókra, digitalizációra és autonóm technológiákra fognak fordítani. Még keresik a megtakarítási pontokat, mondta a cégvezető, hozzátéve: az Audi „túl sok esküvőn táncol” jelenleg.

Emellett az alkalmazotti körön is spórolni fognak: nem feltétlenül elbocsátásokkal, de a nyugdíjazások során megfontolják, hogyan tudnák meglévő munkaerővel betölteni a kieső pozíciókat.

Kinyírja legizgalmasabb sportautóit az Audi 1

„A tízszázalékos üzemi profitot kevesli az igazgatótanács, középtávon el kell érni a 21%-ot.” – mondta Alexander Seitz pénzügyi igazgató. Ez pedig villanyautókkal egyelőre bajosan megvalósítható. A szigorodó emissziós szabályozásokkal azonban mindez hamarosan megváltozhat.

Az Audi elektromos kínálata jelenleg elég szerény: három hibrid (A3, A6, Q7) és egy villanyautó (e-tron) alkotja. 2020 végére hat akkumulátoros és tíz hibrid Audit kell az ügyfelek elé rakniuk, mondja Schot, 2025-re pedig az eladások 40%-át részben vagy teljesen elektromos autóknak kell kitenniük.