A tavalyi koncepciójármű után elkészült, és nyáron gyártásba is kerül a Renault Arkana, a márka 454 centiméteres terepkupéja.
A Renault moszkvai üzemében készülő autó stílusában hűségesen követi az egykori tanulmányt, és tökéletesen beleillik a márka kurrens arculatába.
A 17 colos keréktárcsákkal szerelt autó csomagtartója alaphelyzetben 508 literes, az ülések ledöntésével 1333 literre bővíthető.
Az utastérben gyanúsan ismerős kép fogad: a középkonzol, az ülések, a kezelőszervek a Dacia Dusterből származnak.
A fedélzeten 8 colos, fekvő formátumú érintőképernyőről vezérelhetők a multimédiás funkciók, beleértve az Android Auto, Apple CarPlay, valamint az orosz Yandex Auto okostelefonos szinkronfunkciókat. Háromféle üzemmód állítható be, és mivel Oroszországban a tél kemény, alapfelszerelés a kormány- és ülésfűtés.
Az Arkana mechanikus összkerékhajtást kínál, motorja 150 lóerős benzines, váltója a Nissantól átvett CVT.
A szabad hasmagasság 208 mm, a gyártó nem átallott terepszögekről (elöl 18, hátul 25 fok) beszélni.
Habár az Arkana csak Oroszországban lesz kapható, Samsung XM3 Inspire néven Koreában is fogják forgalmazni. Európába egyik autó sem jut el.