A szigorúbb WLTP-norma szerint minősítve is több mint 40 kilométeres elektromos hatótávolsággal rendelkezik az Audi Q5 55 TFSI e quattro, a márka 367 lóerős konnektoros hibrid szabadidőjárműve.
A 252 lóerős, 370 Nm nyomatékú 2.0 TFSI benzinmotorból és a hétfokozatú duplakuplungos sebességváltóval egybeépített, 143 lóerős, 350 Nm-es villanymotorból álló hibrid erőforrás 5,3 mp alatt gyorsítja 100 km/órára a Q5-öst, a végsebesség 239 km/óra, az átlagos üzemanyag-fogyasztás akár 2,1 l/100km, ami 46 g/km CO2-kibocsátásnak felel meg. Az autó EV üzemben legfeljebb 135 km/óra sebességgel tud haladni, azaz akár az autópályára is felhajthatunk vele anélkül, hogy életre kelne belső égésű motorja.
A csomagtartó padlója alatt elhelyezett Li-Ion akkumulátorcsomag üzemi feszültsége 381 V, kapacitása 14,1 kWh. A klímaberendezés hűtőkörére, valamint a villanymotor és a teljesítmény-szabályozó rendszer hűtőkörére egyaránt rákötött akkucsomag gyorstöltőről 2,5 óra alatt, normál háztartási hálózatról 6 óra alatt tölthető fel. A töltési folyamat a távolból, okostelefonról szabályozható, ahogy az utastér előhűtése/-fűtése is.
A Q5 55 TFSI e quattro az első olyan Audi, amelyben fejlett, intelligens összkerékhajtással kombinálták a hibrid technológiát. Az autó alaphelyzetben csak első kerekeit hajtja, ezzel csökkentve az energiafelhasználást, amit egyébként fejlett elektronikus agy vezérel mindig a pillanatnyi, illetve a navigációs adatok alapján előre kiszámítható menetviszonyok függvényében. A vezető háromféle üzemmód (hibrid, elektromos, illetve töltésmegtartás) közül választhat.