A villanyautózás ellenzőinek egyik fő érve, hogy a jelenlegi hálózatok nem képesek kezelni azt a megnövekedett terhelést, amelyet az elektromos autók töltési igénye jelent. Az E.ON németországi cége ezért készített egy tanulmányt, amelyben azt vizsgálták, képesek-e felkészülni egy olyan jövőre, amelyben esetleg kizárólag villanyautóval közlekedünk.
A cég németországi szolgáltatási területén jelenleg 6,5 millió gépkocsi van forgalomban. Amennyiben ezeket egytől egyig villanyautóra cserélnék gazdáik 2045-re (100% penetráció), arra nem kevesebb mint 2,5 milliárd eurós ráfordítással tudna felkészülni a vállalat.
Ez gigantikus összegnek hangzik, de valójában 25 év távlatában aprópénz: a cég állítólag már most is évi egymilliárd eurót költ hálózatának folyamatos modernizálására és karbantartására, az elektromos mobilitás tehát szinte semmi extra anyagi teherrel nem jár a szolgáltatónak – ami jó, mert így a felhasználóknak sem.
Olyannyira nem, hogy ha ezt a 2,5 milliárdot elosztjuk 6,5 millióval, kiderül, hogy egy autóra mindössze 400 euró, azaz 130 ezer Ft költség esik – ez 25 évre elosztva az havi 433 forintot jelent, tehát még akkor sem nevezhető elviselhetetlennek ha az egészet átterhelik a fogyasztókra. Ráadásul ha még okosan is csinálják (mondjuk digitális vezérléssel vagy a fogyasztók megfelelő irányú ösztönzésével az olcsó éjszakai időszakra időzítik a töltést), ez a költség akár meg is felezhető.