Nyolc hónap kemény munka eredményeként született meg a Škoda potenciális életmód-zászlóshajója, a Kodiaq önhordó vázszerkezetére épülő Mountiaq.

Kaland-pickupot épített a Škoda 1

A gyártás első fázisában a gyakornokok megerősítették vázszerkezetet, majd levágták a tetőt, és kialakították az utasfülke hátoldalát, továbbá az új oldalablakokat és hátsó szélvédőt. Az oldalajtók rövidebbek, de szélesebbek lettek, a plató padlójában rejtett tárolórekeszeket alakítottak ki. Módosították a lökhárítókat, a küszöbtoldat egyszerre sportos és praktikus (elöl fellépőként alakították ki), a legnagyobb kihívásként pedig új hátfalat terveztek az autóhoz.

A Škoda Mountiaq 4999 mm hosszú, szélessége 2005 mm, magassága 1710 mm. A tengelytáv 2788 mm, az autó 2450 kg – ez az ára a merevség megőrzésének. A hasmagasságot 100 mm-rel megnövelték, így az eléri a 290 mm-t, a nyomtáv 30 mm-rel nőtt. A motor 190 lóerős 2.0 literes turbós benzines.

A snorkel, a gallytörőrács és a csörlő kemény offroadert sejtet, noha az autó önhordó karosszériája ezt nem feltétlenül támogatja. Annál inkább a látványos megjelenést: a hűtőmaszk, a motorházfedélen elhelyezett márkalogó és maga a motortér is megvilágított, a tetőn fényhidat helyeztek el, és a naplemente-narancs fényezés is egyedi. Az utasfülkében hűtőszekrényt és walkie-talkie-kat találunk, az audiorendszer 320 wattos, hozzá 2000 wattos mélynyomóval.