Miközben a PSA csoport széles körű villamosításba fogott haszonjármű palettáján, ami előbb vagy utóbb az általuk gyártott Toyota ProAce kisbuszt is utolérheti, Ázsiában egészen más terveket fontolgat a Toyota egy egészen más kisbuszával.
A közelmúltban leváltott HiAce benzinmotoros kivitelében ugyanaz a 3,5 literes V6-os dolgozik, amely számos Lexus hibridben, így például az RX450h szabadidőjárműben is – a különbség persze a hangolás, valamint hogy ott egy 123 kW teljesítményű villanymotor is besegít a hajtásba, így lesz 313 LE a rendszerteljesítmény, de csak 5,7 liter az átlagfogyasztás.
Mivel a HiAce 2,8-as dízelmotorral is kapható, felmerül a gondolat, hogy mi szükség van a hibridre – a választ pedig maga Tojoda Akio adta meg 2015-ben, amikor megígérte, hogy 2025-től egyetlen olyan modellt sem árul a Toyota, amely nem kínál részben vagy teljesen elektromos hajtást.
Egyébként az sem volna rossz ötlet, ha a 2,8-as dízelre akasztanának rá egy villanymotort: ez a belső égésű erőforrás ugyanis a Hilux pickup egyes Európán kívüli kiviteleiben is megtalálható, így pedig már gazdaságos volna a fejlesztés és a gyártás.