A Volvo a maga részéről soha többé nem szándékozik kerékpárost gázolni (ezért fejlesztették ki a bringásokat felismerő vészfékező rendszert), de a világ nem teljesen így működik, ráadásul mások is gyártanak autót, nem csak a svédek, ezért továbbra is úgy helyes, ha a kerékpárosok vigyáznak magukra.
Itt lép be a történetbe a POC nevű svéd vállalkozás, akik sportfelszereléseket, így rengeteg minden egyéb mellett kerékpáros sisakokat is gyártanak. Összefogtak a Volvóval, hogy kidolgozzanak egy alapos és megbízható teszteljárást, amivel hitelesen mérhető volna a sisakok biztonsági szintje: a legtöbb gyártó ugyanis ma nem csinál mást, mint ledobja a bukót egy adott magasságból, és ennyi.
A Volvo és a POC ezzel szemben töréstesztbábuk szenzorokkal telerakott fejére rögzítették a sisakokat, majd ezt az egészet egy álló autó motorháztetejére dobták, különböző szögből, eltérő sebességgel. Mivel ennek során betartják a gyalogosgázolás tesztelésére vonatkozó hatósági előírásokat, abban bíznak, hogy olyan referencia-adathalmazt tudnak létrehozni, aminek alapján mérhetővé válik a különbség aközött, hogy sisakban karambolozunk vagy sisak nélkül.