Az internet erre érzékenyebbik fele nem hagyta szó nélkül, hogy a kompresszoros V8-as vagy izmos hathengeres motorokkal szerelt Cadillac új V sorozata immár jóval kisebb teljesítményű, az alapnál csak hajszálnyival sportosabb modelleket kínál. A belépőszinten a CT4-V-t például a Silverado platósból származó turbós, négyhengeres motor áthangolt változatával kínálják, a CT5-V-t pedig V6-os turbóval a korábbi nyolchengeres helyett.
A pletykák szerint erre azért van szükség, hogy a szolidabb, hathengeres Mercedes-AMG modellek, valamint a BMW M Performance modellcsalád ellen is meg tudjanak küzdeni a vevőkért hazai piacon. Az igazán izomautós változatoknak a Blackwing nevet tartalékolják az amerikaiak. Egyúttal olyan vezetéstámogató rendszereket is csiszolgatnak, mint a Super Cruise rendszer, melyben navigációs adatok, lézer alapú radar és különböző szenzorok segítségével szinte önállóan közlekedhetnek az autók. Akárcsak a Tesla rendszere, ez is folyamatosan tanul és magabiztosabban közlekedik akkor is, ha a vezető nem tartja volánon a kezét.
3,0 literes, V6-os biturbó motor dolgozik a Cadillac CT5-V gépházteteje alatt 355 lóerővel és 542 Nm nyomatékkal. Hozzá 10 sebességes automataváltó tásul és opcionálisan kérhető összkerékhajtással is. A vezetési élményt önzáró differenciálmű, Brembo fékek és Magnetic Ride, adaptív lengéscsillapítók fokozzák.