Gigantikus hűtőmaszkjáról nem lesz nehéz felismerni a Bentley Flying Spur most bemutatott, harmadik generációját. Persze kifinomultabb ismertetőjegyei is vannak az autónak: itt van például a szárnyas B betű, amely ismét büszkén hasítja a levegőt az autó orrán – de hogy ne okozzon balesetet, ha gázolunk, behúzódik rejtekébe.

Ámbrás cet a Bentley-től 1

A klasszikus vonalak kifejezetten modern technikát rejtenek: háromkamrás adaptív légrugózás (a korábbinál 60%-kal nagyobb térfogattal), összkerékhajtás (sport üzemmódban csökkentett mértékű elsőkerék-hajtással), valamint a szokásos konfigurációjú – kis sebességnél ellentétesen, nagy tempónál azonos irányba elforgó – összkerék-kormányzás gondoskodik a kényelmes, mégis dinamikus utazási élményről. Az aktív kanyarstabilizátort 48 voltos fedélzeti elektromos hálózat táplálja.

Ámbrás cet a Bentley-től 37

Az 5,3 méteres limuzin tengelytávja pár milliméter híján 3,2 méter. Hátul is motorosan állítható ülések várják az utasokat, és hogy világújdonság is kerüljön terítékre: háromdimenziós, steppelt mintázatú fabetét borítja az ajtópaneleket.

A bordázott kezelőszervek mintázatát új szoftver segítségével hozták létre. A műszerfalon megmaradt a forgatható központi panel, amely digitális kijelzőt, analóg órákat (külső hőmérő, iránytű, időmérő óra) vagy szépséges fabetétet mutat.

Ámbrás cet a Bentley-től 38

 

Audiorendszerből háromféle kérhető: a belépő verzió 10 hangszórós, 650 wattos, a Bang & Olufsen konfigurációja 16 hangszóróval és 1600 watt-tal gazdálkodik, míg a Naim által gyártott rendszer 19 hangszórós, 2200 wattos.

A 6,0 literes W12-es turbómotor továbbfejlesztett változata 635 lóerőre növelt teljesítménnyel és 900 Nm forgatónyomatékkal támad, százra 3,8 mp alatt szökken a 2,4 tonnás saját tömegű behemót, a végsebesség 333 km/óra.

Az ősztől rendelhető autó első példányai 2020-ban érkeznek meg a vevőkhöz; árak még nincsenek.

a videó a hirdetés után indul