Idén is kiadta kezdeti minőségi felmérését (Initial Quality Study, IQS) a J.D. Power, amely azt vizsgálja, mennyi problémája támadt frissen vásárolt autójukkal a fogyasztóknak.
Nem kevesebb mint 76 ezer felhasználót kérdeztek meg, nyolc kategóriában 233 potenciális hibajelenséget firtatva. Amellett, hogy továbbra is a modern technológiák (infotainment és online kapcsolódás) okozzák a legtöbb gondot, visszatértek olyan régi problémák, mint az el nem induló motorok, a fék- és futóműzajok, vagy a hibás fényezés.
A tömegpiaci szereplők között a Kia, a prémium márkák körében (meg úgy abszolút értelemben is) a Genesis nyerte meg a felmérést – előbbi sorban ötödször, utóbbi másodszor. Mindkét márka a Hyundai-Kia csoport tagja; a vezérmárka Hyundai a lista harmadik helyén végzett. A legjobb japán márka a Nissan, a legjobb európai a Mercedes-Benz.
Márka | Hibajelenség / 100 autó | |
1. | Genesis | 63 |
2. | Kia | 70 |
3. | Hyundai | 71 |
4. | Ford | 83 |
5. | Lincoln | 84 |
6. | Chevrolet | 85 |
7. | Nissan | 86 |
8. | Dodge | 90 |
9. | Lexus | 90 |
10. | Toyota | 90 |
11. | Buick | 92 |
Iparági átlag | 93 | |
12. | GMC | 94 |
13. | Mazda | 94 |
14. | Mercedes-Benz | 94 |
15. | Porsche | 96 |
16. | Honda | 98 |
17. | Cadillac | 100 |
18. | Jeep | 100 |
19. | Infiniti | 101 |
20. | BMW | 102 |
21. | Ram | 105 |
22. | Audi | 106 |
23. | Mini | 107 |
24. | Acura | 110 |
25. | Chrysler | 113 |
26. | Subaru | 113 |
27. | Volkswagen | 113 |
28. | Volvo | 114 |
29. | Alfa Romeo | 118 |
30. | Mitsubishi | 121 |
31. | Jaguar | 123 |
32. | Land Rover | 130 |