A skóciai Mackie’s fagylalt-manufaktúra kizárólag szél- és napenergia felhasználásával állítja elő szénsemleges finomságait (sőt, jelenleg már 4,5-szer annyi energiát termel, mint amit felhasznál, tehát valójában szénpozitív a működése). Ehhez passzoló furgont kerestek, és a Nissannál meg is találták a számításukat.

A prototípus kétszeresen is környezetbarát: egyrészt, mert a 40 kWh kapacitású akkumulátorral szerelt, tisztán elektromos Nissan E-NV200 furgonra épül, másrészt mert a nagy energiaigényű hűtőrendszereket (fagylaltgép, fagyasztó és italhűtő) az a Nissan Energy Roam rendszer táplálja, amely elöregedett villanyautókból (egész pontosan első generációs Leaf-ekből) kiszerelt akkumulátor-csomagoknak biztosít felhasználási területet.

Villanybuszból árulják az ökofagylaltot 1

A Roam rendszer még idén kereskedelmi forgalomba kerül. A fagyiskocsi-prototípus fedélzetén elhelyezett két egység összesen 1,4 kWh kapacitással bír, csúcsteljesítményük 1 kW. Hálózatról egyetlen óra alatt feltölthetők, a furgon tetejét borító szolárcellákkal ugyanez 2-4 órát vesz igénybe.

A korral lépést tartva a fagyis kocsi nem csilingelve értesíti a gyerekeket, hanem Twitter-üzenetben tájékoztatja a közönséget arról, hogy pontosan hol jár. A koncepció fagylalthűtésen túlmutató előnye, hogy akár háztartási energia-puffernek is alkalmas, az olcsó időszakban felvett energiát csúcsidőszakban leadva pedig akár pénzt is kereshet gazdájának a rendszer – feltéve, hogy erre lehetőséget nyújt a helyi energiaszolgáltató.

Villanybuszból árulják az ökofagylaltot 37

Nem ez az első alkalom, hogy a Nissan praktikus ötleteken keresztül igyekszik demonstrálni a Roam rendszer lehetséges felhasználási területeit: építettek már műhelykocsit és kempingrendszert is hordozható áramforrásuk köré.