Kerek 900 Nm forgatónyomatékkal és 435 lóerővel köszöni meg a bizalmat az Audi SQ8 TDI négyliteres, nyolchengeres dízelmotorja. A biturbó erőforrás elektromos kompresszorral hidalja át a turbólyukas üzemi fázisokat, így fennakadás nélkül ömlik az erő; az autó 4,8 mp alatt gyorsul 100 km/órára.
Az elektromos kompresszort lehetővé tevő, 48 voltos fedélzeti elektromos rendszer más trükköket is tud: például intenzív fékenergia-visszanyerést, vagy vitorlázást: 55 és 160 km/óra között gázelvételkor a rendszer dönti el, hogy visszatáplál a lítiumion-akkumulátorba, a motort alapjáraton tartva gurul, vagy lekapcsolja a motort – utóbbit akár 40 másodpercre. A 48V-os rendszer hatékonyabb újraindítást engedélyez, és ez a mild hibrid technológia akár fél literrel csökkenti az üzemanyag-fogyasztást.
Az SQ8 TDI persze nem a spórolásról szól: adaptív légrugózása, aktív differenciálműve, összkerék-kormányzása és (szintén a 48V-os hálózatról táplált) aktív kanyarstabilizátora (utóbbi három csomagban, együtt rendelhető meg) igazi sportautóvá teszi, már amennyire egy több mint 2,2 tonnás, 1,7 méter magas behemót sportos lehet.
Mivel a mild hibrid rendszer apró lítiumion-akkumulátora nem foglal sok helyet, nem csorbult a csomagtér mérete, változatlanul 605 literes. A vezetőtámogató és multimédiás tartalmak szintén megegyeznek a már megismert rendszerekkel.