Kezdenek körvonalazódni a Suzuki és a Toyota együttműködésének első eredményei. Információink szerint már jövőre elkezdődhet két új Suzuki értékesítése Magyarországon. Mi a Vezessnél arra számítunk, hogy mindkét modell magasabb kategória felé bővíti a márka személyautó-kínálatát.
2020-ban két új Suzuki Magyarországon
Az egyik autó a Corolla technikáját örökölheti meg és a Balenónál nagyobb kompakt modellről lehet szó. A másik valószínűleg a RAV4 alapjait veszi át, így a Suzukinak is lehet autója a CR-V, a Kodiaq és az X-Trail kategóriájában. Megjelenésük idejéről a piaci bevezetés közeledtével tudunk majd többet írni. Cserébe a Suzuki turbós benzines motorokat ad át a Toyotának, amelyeket a lengyelországi Toyota-üzemben gyártanak majd és várhatóan az 1,2 literes turbómotort nyugdíjazzák.
A márkához kapcsolódó hír, hogy a tavalyi üzleti évben némileg visszaesett az esztergomi gyártás, ami a 2018. szeptemberi WLTP-átállás következménye. A 2018-as üzleti évben, tehát a 2018. áprilistól 2019. márciusig tartó időszakban, 50 450 SX4 S-Cross gördült le a gyártósorról a 2017-es 55 675-tel szemben. Vitarából szinte darabra ugyanannyit gyártott Esztergom: 121 030-at készült a 2017-es és 121 089 a tavalyi üzleti évben.
Eredetileg a 2019-es évre szóló gyártási terv 179 000 autó volt, amit időközben 185 000-re növelt a Suzuki. Az esztergomi gyár évekkel ezelőtt kilépett az európai piacról és a világ minden pontjára szállít autókat a Salamon-szigetektől Új-Kaledóniáig és a Karib-térségbe is.
Irány Új-Kaledónia!
Magyarországon kívül Esztergom 122 exportpiacot lát el Vitarákkal és S-Crossokkal. A tavalyi üzleti évben a 2017-eshez képest 92-ről 87 százalékra csökkent az exportarány. Ez azért jó hír, mert a hazai piac erősödését jelzi. Itthon 2018-ban is toronymagasan a Vitara volt a legkedveltebb személyautó volt a forgalomba helyezési statisztikák alapján. A 2017-es 8787 után 11 127 új Vitarát és 4982 db S-Crosst regisztráltak tavaly a Datahouse adatai szerint. Ezzel az S-Cross a harmadik legnépszerűbb autó volt a hazai újautó-piacon.
Idén az első öt hónap forgalomba helyezései alapján az SX4 S-Cross nagyon megközelítette a Vitarát, és nem azért, mert a nagyobbik crossover szárnyalt volna, a Vitara értékestésében volt döccenés. Az okokról Krisztián Róbert a Vezess kérdésére válaszolva azt mondta, hogy a Vitara modellfrissítésével az 1,6-os szívómotor kivezetése és a turbómotorra való áttétérés árszintben számottevő különbséget okozott.
A Magyar Suzuki operatív igazgatója azt is megemlítette, hogy a gyártást hátráltatta egy nem megfelelő minőségben beszállított alkatrész, amit így nem szereltek be a Vitarákba és egy időre kiesett a termelés. De a probléma megoldásával rendeződött a helyzet, Krisztián Róbert arra számít, hogy éves szinten továbbra is egyértelműen a Vitara marad a vezető modell és az első öt hónapban látotthoz képest nőni fog a különbség a javára a második félévben.