Az Európai Bizottság hétről hétre közzéteszi azt a listát, amelyen az Unió tagországaiban frissen visszahívott tartós fogyasztási cikkek – köztük az autóipari visszahívások is – szerepelnek. Az alább leírtak természetesen csupán vázlatosan ismertetik a problémák jellegét; ha felmerül a gyanú, hogy autód (motorod, traktorod, buszod…) érintett, mindenképp fordulj a forgalmazóhoz, ilyen esetekben ő a tuti tudás forrása.

A visszahívásokkal kapcsolatban megkérdeztük az importőröket, érintettek-e hazai forgalomba helyezésű autók. Amint válaszolnak, frissítjük cikkünket.

Nagy baj lehet, ha becsapod a Suzuki ajtaját 1

Fiat 500L
Gyártás: 2018. február 1.
A nyomtávrúd gyártási hiba miatt leválhat a kormányműházról, ami kormányozhatatlanná teheti a járművet.
Az importőr tájékoztatása szerint a visszahívás világszinten mindössze két darab autót érint, és szerencsére egyiket sem Magyarországon adták el.

Nagy baj lehet, ha becsapod a Suzuki ajtaját 2

Mercedes-Benz AMG GT
Gyártás: 2018.08. – 2019.02.
A PRE-SAFE rendszer oldalsó radarjainak hibája miatt működésképtelenné válhat az az Impulse rendszer, amely oldalirányú ütközés veszélyét észlelve az ülés oldalában egy légkamrát felfújva az autó középvonala felé mozdítja el az utast, így megnövelve távolságát az ütközésnek kitett oldalfaltól. A rendszer működésének hiányában az utasok fokozott veszélynek vannak kitéve oldalirányú ütközés esetén.
Magyarországon az importőr tájékoztatása szerint minimális számú autót érint mindkét Mercedes-visszahívás.

Nagy baj lehet, ha becsapod a Suzuki ajtaját 3

Suzuki Swift / Swift Sport
Gyártás: 2017 – 2019
A légzsákvezérlő szoftver hibája miatt berobbanhatnak a függöny- és oldallégzsákok, ha túlzott erővel csapják be a hátsó oldalajtókat. A légzsákok váratlan kinyílása sérülést okozhat.
A Magyar Suzuki disztribútorként 7045 japán gyártású, tehát import Swift esetében érintett. Ezek között 3184 darab, Magyarországon forgalomba helyezett Swift van.

Nagy baj lehet, ha becsapod a Suzuki ajtaját 4

Mercedes-Benz A-osztály
Gyártás: 2018.11. – 2019.03.
A fékpedál taposólapját a fékpedálkarhoz rögzítő hegesztési varrat nem elég erős; amennyiben a vezető ferdén (bal oldalról) nyomja le a fékpedált, a hegesztés eltörhet, a lap elbillenhet, ami akadályozhatja a fék működtetését.
Magyarországon az importőr tájékoztatása szerint minimális számú autót érint mindkét Mercedes-visszahívás.