Július első hétvégén tartja a BMW a Motorrad Days-t Garmisch-Partenkirchenben. A három napos eseményen a kétkerekűeké a főszerep, azonban ez nem jelenti azt, hogy Münchenben ne készültek volna valami különlegességgel a négykerekűek terén.

Noha a BMW korábban kategorikusan kijelentette, hogy nem fog pickupot gyártani – ellenben a Mercedesszel és a Škodával -, a bajorok mégis egy ilyen koncepcióval rukkoltak elő a motorostalálkozóra időzítve. Az X7 pickup a gyakornokok ötlete volt, de segítséget kaptak a koncepciótervező és a modelltechnológiai részlegektől is.

Pickupot álmodott az X7-esből a BMW 1

Pickupot álmodott az X7-esből a BMW 2

Az átalakított autót megvalósítása esetén egy 3 literes turbófeltöltős, 335 lóerős sorhatos erőforrás hajtaná. A gyakornokok átalakítása az orrot nem érintette, azonban hátul több módosítás is történt. A hátsó üléssor mögötti területet gyakorlatilag levágták, és egy rakodóterületet alakítottak ki, melyet faberakással béleltek. A nehezebb terhek felpakolását egyszerűsítené egy kétállású légrugós rendszer.

Pickupot álmodott az X7-esből a BMW 3

Pickupot álmodott az X7-esből a BMW 4

A rakodótér 1,4 méter hosszú zárt ajtónál, de nyitott állásban ez 2 méterre nő. Lehajtott ajtóval ez pont elég arra, hogy egy BMW F 850 GS túramotor elférjen rajta állítva. A tizenkét gyakornok 10 hónap alatt rakta össze az autót, amit jó néhányan biztosan megvásárolnának, ha a bajorok forgalmazni kezdenék. Azonban erre továbbra sem fog sor kerülni, nem tervezik a módosított X7-es sorozatgyártását.

Pickupot álmodott az X7-esből a BMW 5

Pickupot álmodott az X7-esből a BMW 6