Igazi murvás mestermunka, amit Bútor Róbert bemutatott Veszprémben! Sokak nagy kedvence 2013-ban hagyott fel az aktív versenyzéssel, de azóta is fel-feltűnik évente két-három alkalommal a mezőnyben. A korábbi négyszeres F2-es, illetve, négyszeres S1600-as bajnok az elmúlt 6 esztendőben autózott VFTS-sel, Peugeot 306 Maxival és 2017-től a murvás derbiken a saját R5-ös Fabiáját állítja csatasorba.
A Škodával egy 4. és két 6. hely volt Robi eddig legjobbja a Rallye1-ben, úgy, hogy ő tényleg csak ezeken az alkalmakon, illetve a futamok előtti teszteken ül a versenyautóban, plusz nem is tréningezi magát orrvérzésig. Szóval július első hétvégéjén egy újabb örömautózás volt kilátásban a 44 esztendős pilóta számára, de ami igazából történt, arra talán csak a legelvakultabb Bútor-fanatikusok számítottak!
Robi a szombati kvalifikáción ugyan még kikapott Turán Fricitől, de vasárnap az első körben begyújtotta a rakétáit, valósággal letaglózta a mezőnyt. A reggeli három szakaszon felépített előnyt pedig szépen beosztotta, sőt még egy kicsit növelte is a verseny végéig, így megszerezte pályafutása harmadik abszolút futamgyőzelmét! Ha nagyon vicces szeretnék lenni, akkor azt is írhatnám, hogy ilyen egy igazán aktív „nyugdíjas”, de természetesen ezt a mondatot kéretik nem komolyan venni!
Bútor mögött komoly csata folyt a dobogóért, ráadásul a pontvadászat éllovasa, Vincze Ferenc rögtön a második szakaszon kiesett egy defekt miatt, így a Balogh – Turán – Velenczei – Hadik kvartett előtt megnyílt a lehetőség, hogy csökkentsék a hátrányukat a bajnokság összetettjében.
Végül a négyes csatából a címvédő, Hadik András került ki nyertesen: A fordos pilóta Fehérváron, az utolsó szakaszon bukta el a győzelmet, Veszprémben viszont Baloghék defektjének köszönhetően örökölte meg az ezüstöt. Balogh Jani a harmadik hely ellenére sem volt nagyon csalódott, mert az elmúlt két futammal ellentétben Veszprémben megvolt a tempója ahhoz, hogy a legjobbakkal is felvegye a versenyt, vesztére azonban az utolsó előtti gyorson jött a defekt, így 2018-hoz hasonlóan idén is a dobogó legalsó fokán végzett. Turán Frici valószínűleg többet várt a hétvégétől a szombati kvalit követően, de vasárnap a második körben egyszerűen nem volt meg a sebessége ahhoz, hogy a dobogóért harcoljon.
Az utolsó két szakaszt azonban sikerült megnyernie, így a 7.-ről a 4. helyre lépett előre, valamint az Erő Gyorsasági pluszpontjait is begyűjtötte. Az ötödik helyen Velenczei Ádám végzett, aki a két utolsó, esős szakaszt meghibásodott ablaktörlővel volt kénytelen teljesíteni, így nem tudott megmérkőzni az őt támadó Turán Frigyessel.
A két év után Veszprémben ismét visszatérő Benik Balázs a hatodik helyen autózott egészen az utolsó előtti szakaszig, ahol a rajt után nem sokkal egy betontuskón kifordította a Škoda Fabia futóművét.
Az ORC-ben Hevesi István duplázott Veszprémben. A Pusztítónak egy borulással együtt sikerült véghezvinnie ezt a bravúrt, igaz, a verseny második felében Matics Mihály még hengerfejes motorral is alaposan megdolgoztatta Hevesit, hisz a célban mindössze 1 másodperc választotta el egymástól a két Mitsubishist. A harmadik helyen Rongits Attila végzett, szintén a háromgyémántos márkával.
A verseny krónikájához tartozik még egy szomorú hír is: A Rallye2 bajnokság éllovasai, Neukirchner András és Keszthelyi-Pardi Kata az első, kislődi gyorson fának csapódtak, az autójuk kigyullad és leégett, a páros pedig súlyosan megsérült. Szerencsére az ott tartózkodó nézők a mentők megérkezéséig mindkettőjükön segítettek, a navigátort ők szabadították ki az égő roncsból. A páros mindkét tagja végtagtöréseket szenvedett, Katát pedig már meg is műtötték. Mielőbbi gyors felépülést kívánunk mindkettőjüknek!
A 2019-es Veszprém Rally végeredménye:
1. | Bútor Róbert – Tagai Róbert Škoda Fabia R5 |
1:02:46.6 | ||||
2. | Hadik András – Kertész Krisztián Ford Fiesta R5 |
1:03:04.1 | ||||
3. | Balogh János – Holczer Dániel Škoda Fabia R5 |
1:03:11.0 | ||||
4. | Turán Frigyes – Bagaméri László Ford Fiesta R5 |
1:03:27.5 | ||||
5. | Velenczei Ádám – Zsiros Gábor Citroën C3 R5 |
1:03:40.8 | ||||
6. | Osváth Péter – Papp Tamás Škoda Fabia R5 |
1:04:13.5 | ||||
7. | Trencsényi József – Verba Gábor Skoda Fabia R5 |
1:04:45.2 | ||||
8. | Hevesi István – Józsa Péter Mitsubishi Lancer EVO VI |
1:04:47.2 | ||||
9. | Matics Mihály – Németh Gergely Mitsubishi Lancer EVO IX. RS |
1:04:48.2 | ||||
10. | Kovács Antal – Istovics Gergely Ford Fiesta R5 |
1:05:02.3 |