Ötezer éves, rézzel átitatott fa, újrahasznosított rizshéj, a borgyártás melléktermékéből készített, 100 százalékig organikus műbőr – nem csak egzotikus, de fenntartható anyagokból rendezte be új tanulmányautójának utasterét a Bentley.
Az alumíniumból és szénszálas kompozitokból készült EXP 100 GT 5,8 méter hosszú, és csaknem 2,4 méter (!) széles. Az ajtók maguk kétméteresek, szárnyként nyílnak felfelé és kifelé, csaknem három méter magasra.
A fényezés sem hétköznapi: az ősz színeiben csillogó festék környezetbarát, színanyagát a hántolt rizs elégetett héjának hamujából készítik. Az egyébként káros anyag normál esetben hulladéklerakókban végzi, így felhasználása csökkenti a felhalmozódó szeméttömeget.
A motorházfedél központi gerince, a repülő B betű és a hűtőmaszk egyaránt kivilágítható, az indítókulcs közeledtére meg is elevenednek.
Az utastérben bőrrel, üveggel és fával találkozunk – utóbbit kizárólag természetes módon kidőlt, nem pedig kivágott fából nyerik.
Az ülések különlegesek, biometrikusak – mérik a testhőmérsékletet, az utas viselkedését (testhelyzet, fej- és szemmozgás) és a környezeti paramétereket, így biztosítanak maximális kényelmet. Háromféleképpen konfigurálhatók, attól függően, hogy a tulajdonos maga vezet vagy az autóra bízza a vezetést. A tulajdonos egyébként kézmozdulatokkal kommunikálhat a kristályüveg panel mögé rejtett mesterséges intelligenciával, amely például különböző hangulati programokat indíthat el – természetesen etikus módon kikevert és készített illatkompozíciókkal.
Levegőt a csomagtartóban elhelyezett légtisztító berendezésen keresztül kap az utastér; a befúvónyílások lüktetve engedik be a friss levegőt, mintha lélegezne az autó.
A lényeget a végére hagytuk. Az EXP 100 GT természetesen négykerékhajtású, de elektromos is: mind a négy kerék külön-külön villanymotort kapott – ezek teljesítményéről nem esik szó, de a maximális rendszernyomaték 1500 Nm. Ezzel álló helyzetből nem egészen 2,5 mp alatt gyorsul százra az autó, a végsebesség 300 km/óra.
Ehhez persze az is kell, hogy az autó viszonylag könnyű legyen. Az 1900 kilogramm Bentley-hez képest kifejezetten kedvező, villanyautós körökben szintén, főleg, ha figyelembe vesszük, hogy a hatótávolság 700 kilométer, ami hatalmas akkucsomagra utal – ennek ellenére 15 perc alatt 80%-ra tölthető, amivel hozza a belső égésű motorokkal szerelt autók használati komfortját (kérdés, hogy ez csak tanulmányautós álmodozás vagy tényleg van-e mögötte technológia.)
A képet műszaki oldalról aktív aerodinamikájú keréktárcsák és automatikusan változó felfekvési felületű abroncsok teszik teljessé, technológiai téren pedig egy egészen különleges (és felesleges) szolgáltatást is bevezet a Bentley EXP 100 GT: a csomagtartóban elhelyezett tárolóhelyről (raktárból) szűrt vizet, kristálypoharakat vagy egyéb finomságokat liftez az utastérbe egy rendszer; de a mesterséges intelligencia közvetítésével külső beszállítóktól is rendelhetünk közvetlenül az autóba mindenféle árut.