Egészen furcsát lépett a Mazda, amikor a CX-3 és a CX-5 típusokból álló crossover kínálatát nem lefelé, nem is felfelé bővítette, hanem a két modell közé szúrt be egy harmadikat, a hamarosan piacra lépő CX-30 személyében.

Mindez most azért fontos, mert a Toyota is bővíti önhordó crossovereinek sorát. A C-HR és a RAV4 egyaránt az új generációs TNGA padlólemezre épülnek (előbbi a kompakt, utóbbi az eggyel nagyobb kivitelre), és mint a Toyota minden új terméke, ugyanerre a platformra fog épülni a most bejelentett harmadik típus is, amelyet 2021-től fognak a Mazda és a Toyota közösen felépítendő, alabamai (USA) gyárában készíteni.

A Mazdával közösen fejlesztheti új terepjáróját a Toyota 1

Vagy mégsem? A Mazda és a Toyota korábban is cseréltek már modellt (az észak-amerikai Yaris szedán valójában egy lépcsőshátú Mazda2), ráadásul ebben a bizonyos, közös üzemben, amelyben a két autógyártó fejenként 800-800 millió dollárt tesz bele, a Mazda eleve egy szabadidőjárművet fog építeni. Logikus tehát, hogy a két modell legalábbis részben közös elemekből épüljön fel.

Amerikai lapok szerint pontosan ez fog történni, méghozzá a C-HR és a RAV4 közé eső modellel. A különbség az lesz, hogy mindkettőnél robusztusabb hangulatú és képességű autóra számíthatunk – talán olyasvalamire, mint a 2017-ben bemutatott, képeinken is szereplő FT-4X tanulmány.

A Mazdával közösen fejlesztheti új terepjáróját a Toyota 15

Elképzelhető ugyanakkor, hogy a két modell megtartja saját padlólemezét (Skyactiv, illetve TNGA), de osztoznak bizonyos futómű- és hajtáslánc-komponensekben. A Mazdának ugyanis a mai napig nincs teljes hibrid hajtáslánca, van viszont forradalmi kompressziógyújtásos benzinmotorja – egy esetleges csereberéből mindkét márka profitálhatna. Mindezzel együtt egyelőre fogalmunk sincs, pontosan mi fog történni. A BMW Z4 / Toyota GR Supra párosítás után azonban már semmin nem lepődünk meg.