GXOR, azaz GX off-road: ilyen egyszerűen megfejthető a Lexus új tanulmányának elnevezése. Az autó tanulmány, de valójában inkább demonstráció: a tuningpiacon, az offroad-szegmens gyártóitól szabadon beszerezhető alkatrészekből ilyen profi gép rakható össze, ha akarjuk.

Kezdetnek egyedi, emelt futóművet kapott az autó, alá bütykös terepgumikat, amik azonban 18 colos gyári felniken feszülnek – nem kell mindent lecserélni, ha megfelel az eredeti is.

A motor sem változott, maradt a bevált 4,6 literes, 301 lóerős, benzines V8-as, levegőjét azonban sznorkelen keresztül szívja. Átépítették az első lökhárítót, kapott bele rejtett csörlőt; a fenéklemezt és a küszöböket ütésvédő burkolattal látták el. A tetőcsomagtartón mentődeszkák kaptak helyet, a csomagtartóban pedig tárolórendszer és hűtőszekrény lapul.

Ez utóbbiak miatt erősen megcsappant a tárolókapacitás, de sebaj: a csomag része egy offroad-utánfutó is, amely 2 köbméternyi tárolórekesz mellett egy komplett sátrat, tábori konyhát, napelemes töltésű akkumulátorcsomagot és dízel üzemű vízmelegítőt foglal magában.

Valódi terepjárót gyárthat a Lexus? 1

Az Ausztráliában fejlesztett utánfutó önmagában legalább 50 ezer dollárral dobná meg a Lexus GX árát, ám bizonyára sokan örömmel kifizetnék ezt a pénzt, hiszen a teljes csomaggal nem csak egész napos kirándulásokra, hanem akár többhetes expedícióra is elindulhatnak luxusterepjárójukkal.