Három éve van piacon az Audi Q7-es második generációja, így megérett az idő egy kis ráncfelvarrásra. A legnagyobb szabadidő-autójukat hozzáigazították a frissebb modellekhez, így megkapta a határozottabb vonalú, függőlegesen osztott hűtőmaszkot és az apróbb rovátkákból álló menetfényeket villantó lámpákat. Az első fényszórók ráadásul lézeres LED-mátrixosak, természetesen futófényes irányjelzőkkel. A legizmosabb modellt ezüst tükörházairól és oldalanként két kipufogóvégéről lehet azonosítani, ha az SQ7 TDI felirat nem lenne meg.
Leginkább a beltér újult meg, melynek legfeltűnőbb eleme a rengeteg kijelző. Az óracsoport természetesen digitális és az SQ7 TDI esetében egyedi grafikájú, de a műszerfal maradt a többi modellből ismerős elrendezésű. Ennek megfelelően a felső érintőképernyő a menürendszeré és a navigációé, az alsó pedig a klímapanel szerepét tölti be, valamint a kézírásos szövegbevitel jelenik meg rajta.
Adblue adalékkal és részecskeszűrővel a 4 literes, V8-as turbódízel a lehető legtisztább gázolajos. Két turbóját villanykompresszorral egészítették ki, így a 900 Nm nyomaték már 1250-es fordulattól tol egészen 3250-ig. A 430 lóerős SQ7 TDI 4,8 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebességét 250 km/órában korlátozták.
Mindent belepakoltak annak érdekében, hogy a 2,3 tonnás szabadidő-autó valamivel kisebb jármű benyomását keltse vezetés közben. Opcionálisan karbon-kerámia fékek gondoskodnak a hatékony megállásról, melyek tárcsája elöl 420, hátul 370 milliméter átmérőjű. Aktív kanyarstabilizátorok, összkerékkormányzás (5 fokot fordít a hátsó kerekeken) és persze roppant okos összkerékhajtás is van az SQ7 TDI alatt.