Miután a Toyota és a Hyundai bejelentette, hogy együttműködnek a hidrogén üzemanyagcellás technológiák szabványosítása terén, a szemünk sem rebbent volna, ha az elénk került képeken csak a Hyundai Nexo és a Toyota Mirai – a két cég üzemanyagcellás típusai – futnak együtt. Az autók között azonban ott volt egy harmadik is (lásd fenti képünkön), és innentől nagyon is izgalmas a sztori.

Hidrogénhajtású luxusautó érkezik 1

Az a harmadik ugyanis a Lexus LS volt, a japán luxusmárka 2017-ben bevezetett csúcsmodellje, méghozzá álcafóliában. Mivel a modell ráncfelvarrása még legalább két évig nem esedékes, semmi nem indokolja, hogy már most elkezdjék tesztelni a faceliftes típust – kivéve, ha valami nagy műszaki dobásra készülnek.

Ez a nagy dobás lehet az önvezető technológia – sőt, lesz is, hiszen a Lexus gyakorlatilag megígérte, hogy a 2020-as tokiói olimpia után elkezdi bevezetni autonóm mobilitási rendszereit közúti típusaiban. A Lexus LS amúgy is a fejlesztések fáklyavivője, rajta tesztelik a gyár számos vezetőtámogató és vezetőtől független biztonsági rendszerét.

Hidrogénhajtású luxusautó érkezik 15

Ennél is izgalmasabb jövőt ígér ugyanakkor az említett két FCEV gépkocsi jelenléte: minden körülmény arra mutat ugyanis, hogy a Lexus prototípusában hidrogén üzemanyagcella dolgozik. No, nem a Mirai 134 lóerős egysége, hanem annál legalább kétszer, de inkább két és félszer erősebb: a Lexus első FCEV-je nem lehet gyengébb a hibrid verziónál.

Feltételezzük, hogy a szériamodell már 2021-ben piacra kerül; a világpremierre akár jövő januárban sort keríthet a gyártó.

Hidrogénhajtású luxusautó érkezik 16

Hol vannak a kipufogók?