Amióta elterjedtek a kulcs nélküli ajtónyitó és motorindító rendszerek, azóta szajkózzák kétségbeesetten az autótolvajok ellen küzdő szervezetek, biztosítótársaságok és hatóságok, hogy a rádióhullámokkal működő jeladók fokozott kockázatot jelentenek. A legtöbb teszt igazolja is ezeket az aggályokat, az intelligens kulcsként is emlegetett megoldások jeleinek elfogásával és visszajátszásával szó szerint másodpercek alatt kinyitható és ellopható egy autó.
Az autógyártók kétféle megoldást találtak ki. Az egyik egy egyszerű mozgásérzékelő: amikor a jeladó nyugalmi állapotban van (mert például gazdája hazaért, és letette táskáját, benne a kulccsal, az előszobában), nem sugároz jeleket. A lopások jelentős arányát ugyanis pontosan így követik el: az előszobában hagyott transzponder jeleit elfogva könnyen elvihető a ház előtt parkoló autó. A másik ötlet, hogy rendkívül széles hullámhossz-tartományban sugároznak összetett jelsorozatokat, amelyeket így a létező jelfogó készülékek nem képesek teljes egészében rögzíteni.
A brit WhatCar hét új autót fogott tesztre. Amelyiknél mozgásérzékelős jeladót alkalmaztak, azt működő és inaktív kulccsal egyaránt megpróbálták feltörni. Az alábbi eredmények születtek:
A Land Rovereket kézzel, a zárat megpiszkálva törték fel a teszt során. Egyes gyártók jeladóin külön gomb szolgál a sugárzás azonnali kikapcsolására, a többieknél késleltető küldi aludni a jeladót. A védelem minden esetben addig tartott, amíg a jeladó pihent: amint megmozdították, és újra működésbe lépett, másodperceken belül a tolvajoké volt a kocsi.