Az 530e és a 225xe Active Tourer után középkategóriás plug-in hibridjét is átdolgozta a BMW. Mostantól akár 66 kilométert elmegy benzin nélkül a 330e, amelynek szabvány szerinti átlagfogyasztása (1,6 – 1,9 l/100 km) és CO2-kibocsátása (37 – 43 g/km) egyaránt jó 15 százalékkal csökkent.

A vevők jelentős része nem ennek fog azonban örülni, hanem a 252-ről 292 lóerőre emelt teljesítménynek. Ez a szériakivitelben kínált XtraBoost rendszernek köszönhető, amely Sport üzemmódban, padlógázzal aktiválható (de csak 20 km/óra felett), és akár 10 másodpercen keresztül képes fenntartani az intenzív gyorsítóképességet.

40 lóerővel izmosabb a BMW 330e 1

Az XtraBoost funkció lemerült akkumulátorral is működőképes. Segítségével az autó 6,1 helyett 5,9 mp alatt éri el a 100 km/órát, a végsebesség 225 km/óráról 230-ra nőtt.

Ami a környezettudatosabb felhasználást illeti, az eddigi 80 helyett 110 km/óra a tisztán elektromos üzem felső határa, vagy 140 km/óra (eddig 120), ha kifejezetten az elektromos üzemet választjuk.

Ahogy a többi plug-in BMW, a 330e is zajgenerátorral tájékoztatja a gyalogosokat érkezéséről.

40 lóerővel izmosabb a BMW 330e 17

A villanymotorral egybeépített sebességváltó mindössze 15 mm-rel hosszabb, mint egy normál nyolcfokozatú Steptronic egység. A 12 kWh kapacitású akku a hátsó ülések alatt helyezkedik el, a csomagtartó 375 literes.

Ahogy a 225 xe, a 330e is vontathat utánfutót, igaz, legfeljebb 750 kilósat. A vontatási csomag idén novembertől rendelhető.

A szedán után a kombi is megkapja majd az új plug-in hibrid hajtásláncot, de a BMW 330e Touring csak jövő nyáron érkezik.

40 lóerővel izmosabb a BMW 330e 18

Ha videón is megnéznéd az új BMW 330e-t, kattints ide!