A klasszikus 4.0 V8-as turbómotort megtartották, ám mild hibrid technológiával egészítették ki: így született meg az új generációs Audi RS 6 Avant, a legendás sportkombi negyedik kiadása.

A jövő év januárjában érkező, de már ősztől megrendelhető autó a megújult RS megjelenést alkalmazza, mátrix LED-es fényszórókkal, 4 cm-es kerékív-szélesítésekkel és egyedi programozású dinamikus irányjelzőkkel.

Hibridként tér vissza az Audi dúvad kombija 1

A hűtőmaszk háromdimenziós méhsejt-szerkezetű, de az új RS lökhárítókba vágott nyílásokon át is ömlik be levegő; az összhatás tudatosan idézi az Audi R8 megjelenését.

Hátul tetőspoiler és egyedi, diffúzoros lökhárító uralja a terepet, a kipufogókat két oldalt vezették el.

A kombit 3,6 mp alatt repíti 100 km/órára a 600 lóerős, 800 Nm-es motor; 200 km/óráig mindössze 12 másodperc telik el. A végsebesség a szokásos, korlátozott 250 km/óra.

Hibridként tér vissza az Audi dúvad kombija 25

A 48 voltos mild hibrid rendszer nagy vonalakban megegyezik az A6-os szérián korábban már bemutatottal. A maximális fékenergia-visszanyerés 12 kW, 55 és 160 km/óra között gázelvételkor képes leállítani magát a motor (legfeljebb 40 másodpercre). Átlagos használat mellett ez 100 kilométerenként 8 dl-rel csökkenti a fogyasztást.

A hajtás természetesen quattro: alaphelyzetben 40:60 arányban oszlik meg a nyomaték az első és a hátsó tengely között, de 70:30, illetve 15:85 között bármi lehetséges. A kanyarvételt aktív differenciálmű segíti.

A futóművet 20 mm-rel ültették le, 120 km/óra felett további 10 mm-rel csökken a magasság – viszont ha padkára állnánk fel, 20 mm-t emelhetünk is az autón.

Hibridként tér vissza az Audi dúvad kombija 26

A kormánymű progresszív, a drive select rendszerrel hatféle üzemmódot választhatunk ki, befolyásolva a hajtáslánc, a kormánymű, a felfüggesztés, az összkerék-kormányzás, a sportdifferenciálmű, de még a motorhang és a klímaberendezés beállításait is.