Rengeteg vállalkozás foglalkozik azzal, hogy az átlagosnál biztonságosabbá tegyék az autókat. Erre nem csak állami vezetők tartanak igényt, hanem például kevésbé kellemes országban élő üzletemberek is szeretik biztonságban tudni magukat és hozzátartozóikat mondjuk egy páncélozott szabadidő-autó fedélzetén. Erre azonban az autógyártók is kínálnak megoldást, a BMW például 1978-ban csinált először páncélozott 7-est. Az X5-ösből pedig 2004-ben jelent meg az első Security kivitel, most pedig a G05-öst is átdolgozták a különleges igényekhez.

Kalasnyikov vagy kézigránát meg se kottyan ennek az X5-nek 1

Apró jelek mutatnak arra, hogy nem szokványos X5-ös BMW-vel van dolga az embernek. Ilyenek a vastag keretes ablakok, melyek persze valóban jóval masszívabbak az átlagosnál. 3 centiméter vastag az üvegezés. A kék villogók és a zászlótartó helye a sárvédőn pedig elég egyértelmű jele annak, hogy fontos személy utazik az X5 fedélzetén. Az utasteret elválasztották a csomagtértől, de máskülönben minden funkció épp úgy működik, mint a széria X5-ösben. Ebben is többek között bőrülések, szórakoztató rendszer és négyzónás klíma gondoskodik a kényelemről.

Kalasnyikov vagy kézigránát meg se kottyan ennek az X5-nek 31

Hogy még az AK-47-nek is ellenálljon, vagy épp négy méter távolságban felrobbantott 15 kilogramm TNT-nek, esetleg drónról ledobott 200 gramm C4-nek, ezért a tetőt és a padlólemezt, valamint az ajtókat acél és kompozit anyagokkal erősítették meg. Ezért bátran lehet kézigránátot is aládobni. Az ajtók nyilván ettől rettentő nehezek lesznek, a csukódást elektromotorok segítik.

Kalasnyikov vagy kézigránát meg se kottyan ennek az X5-nek 32

Természetesen a páncélozott modell a legerősebb motort kapja, hogy ne legyen gond a menekülés sem. A plusz súlyokkal hatékonyan birkózik meg a 4,4 literes, biturbó V8-as 530 lóereje és 750 Nm nyomatéka. Még ebben a formában is elég neki 5,9 másodperc a százas sprinthez és képes 210 km/órával száguldani a mozgó széf.