Franciaországban már most elérhető, Európa más piacaira októberben érkezik meg a Peugeot 3008 GT Hybrid4, azaz a kompakt szabadidőjármű elektromos összkerékhajtású, konnektoros hibrid verziója.

Az újdonság a 200 lóerős benzinmotort két villanymotorral egészíti ki: a gyengébb, 110 lóerős egységet a nyolcfokozatú automata váltóba integrálták, míg a másik, 112 lóerős villanymotor a hátsó tengelyt hajtja. Ez így együtt papíron 422 lóerő, de a hibridek nem így működnek: a valós rendszerteljesítmény 300 lóerő, ami így is minden idők legerősebb szériagyártású Peugeot modelljévé teszi a crossovert.

Széria Peugeot soha nem volt még ilyen erős! 1

Az első összkerékhajtású 3008-as 5,9 mp alatt gyorsul 100 km/órára, a 13,2 kWh kapacitású akkumulátor WLTP norma szerint 59 kilométerre elegendő elektromos energiát képes tárolni. 32 amperes, 7,4 kW-os fali töltővel 1 óra 45 perc alatt teljesen feltölthető az akku. Az átlagfogyasztás 1,3 l/100 km, a szabvány szerinti CO2-kibocsátás 29 g/km.

Az autó csomagtartója a padlószint felett ugyanakkora maradt, mint volt; a megfogalmazásból sejthető, hogy a padló alatti rekeszt viszont elfoglalja az akkumulátor.

Széria Peugeot soha nem volt még ilyen erős! 17

Az új generációs 508-asból átvett vezetőtámogató funkciókkal bővül a 3008 GT Hybrid4 arzenálja: lesz álló helyzetig fékező adaptív tempomat, valamint a sáv középvonalában tartó asszisztens is.

A 3008 plug-in egyelőre kizárólag GT kivitelben elérhető. Később lesz egy 225 lóerős, elsőkerék-hajtású verzió is, amelyből nem csak a 112 lóerős hátsó villanymotort hagyják ki, hanem a benzinmotor teljesítményét is visszaveszik 180 lóerőre – vélhetően ezt a verziót már nem csak a sportos felszereltségi szinten fogja kínálni a Peugeot.

A modell magyarországi bevezetésének pontos dátumáról, illetve az árakról egyelőre nincs információ.

Széria Peugeot soha nem volt még ilyen erős! 18