Nincsenek változások a tavaly szeptemberi világpremier óta: a BMW X5 xDrive45e ugyanazokkal a paraméterekkel lép most piacra, mint amiket akkor megismertünk.
A soros háromliteres benzinmotor 286, a villanymotor 113 lóerőt tesz hozzá a közös 394-hoz, a rendszernyomaték 600 Nm. Az üresen 2,5 tonnás autó 5,6 mp alatt gyorsul 100 km/órára, végsebessége 235 km/óra.
Ha benzin helyett tisztán a 24 kWh kapacitású lítium-ion akkumulátorcsomagban tárolt energiára támaszkodna, akár 110 km/órával haladhat a kis étkű behemót – az átlagos üzemanyag-fogyasztás a régi NEDC ciklus szerint 1,7-2,0 liter, felszereltségi szinttől (kerékmérettől és tömegtől) függően, ugyanaz az új WLTP normához igazodva 1,2-1,9 liter/100km -, de ha átkapcsolunk elektromos üzemmódba, a rendszer csak 135 km/óra felett aktiválja a belső égésű motort. A WLTP-szabvány elektromos hatótávolság 67-87 km (vagy 86-97 km a régi NEDC norma szerint mérve).
Az akkumulátorok és segédrendszerek – amelyeknek köszönhetően egyébként jóval mélyebben ül az autó tömegközéppontja – 150 literrel csökkentik az autó csomagtartójának térfogatát: öt utassal 500, kettővel 1720 liter áll rendelkezésre. Az üzemanyagtartály 69 literes.
Alapfelszerelés a kéttengelyes légrugózás és az adaptív lengéscsillapítás; opcióként aktív összkerék-kormányzás is kérhető. A piaci bevezetés hozadéka a kis sebességű elektromos haladásnál bekapcsoló, gyalogosfigyelmeztető zajgenerátor.
A BMW kiszámolta, mennyivel kisebb az X5 xDrive45e egész élettartamra vetített (azaz a nyersanyagok kinyerésétől a gyártáson és felhasználáson át a hulladékkezelésig összesített, az akkumulátorok speciális igényeit is figyelembe vevő) szénlábnyoma, mint egy hasonló teljesítményű benzinmotoros X5-ösnek. Az átlagos európai energiamixet figyelembe véve – ami azért jócskán tartalmaz nem megújuló forrásból származó elektromos energiát – 40 százalékkal kisebb mértékben terheli a környezetet az autó, ha pedig zöld árammal töltjük akkuját, az érték akár 70 százalékkal is kedvezőbb lehet egy normál benzines modellénél.
Az autó induló magyarországi ára hajszállal 24 millió forint fölött van.