Toyota 2000GT: az autórajongóknak nem kell bemutatni a japán gyár egykori csodafegyverét, az 1967 és 1970 között valamivel több mint 300 példányban épített, a Yamaha által finomhangolt, soros hathengeres, kétliteres motorral szerelt kupét.

Nem létező autót adtak el negyedmilliárdért 1

Azt viszont kevesebben tudják, hogy az autóból készült egy gyengébb, egyszerűbb, olcsóbb verzió is. A Camry 2,3 literes SOHC blokkjával hajtott autót az észak-amerikai piacra szánták, de még mielőtt elkészült volna, a teljes programot elkaszálta a Toyota – egyszerűen túl sokba került a presztízsépítés, annak ellenére, hogy a 2000GT-t drágábban adták, mint a korabeli Porschékat.

Nem létező autót adtak el negyedmilliárdért 19

Mire megszületett a halálos ítélet, kilenc darab prototípust készítettek az autóból. Ebből mindössze kettő volt automata váltós – és ezek egyike került most kalapács alá egy tokiói árverésen. Az autót különösen izgalmassá tette, hogy a 001-es alvázszámú variánsról volt szó.

Nem létező autót adtak el negyedmilliárdért 20

A szakértők előzetesen nagyjából 80 millió jenre (223 millió Ft) becsülték a 2300GT értékét. Végül ennél 10 százalékkal többet hozott a kupé, ami rengeteg pénz, de ennél jóval többet is fizettek már 2000GT-ért: három olyan példányról is tudunk, amelyeket egymillió dollár fölötti áron árvereztek el.

Nem létező autót adtak el negyedmilliárdért 21