Bár a Ferrari nem hagyta leghűségesebb vevőit V12-es spider nélkül, hiszen 2000-ben előállt az 550 Barchetta Pininfarina, majd öt évvel később a Superamerica, aztán 2010-ben megjelent az 599 alapjaira épülő SA Aperta. 2014-ben, az amerikai piaci bevezetés hatvanadik évfordulójára pedig elkészítettek 10 darab F60 America modellt. Ám szériagyártású, tizenkét hengeres spidert legutóbb 1969-ben lehetett kapni, ez volt a 365 GTS4 vagy ismertebb nevén a Daytona Spider. Tovább már nem kell várni, itt a Ferrari 812 GTS.
Igazi klasszikus Ferrari a 812 GTS, hiszen V12-es szívómotorját az orrában hordja és ez alapvetően meghatározza az arányait. A Ferrari Styling Centre rajzolta a szépen hullámzó formát, melynél fontos szempont volt az aerodinamika. Hiába mondta Enzo Ferrari, hogy az csak azoknak kell, akik nem tudnak motort építeni. A keménytető 14 másodperc alatt csukódik és akár 45 km/órás tempóig működik. A mozgatható tető és a merevítések miatt 75 kilogrammal lett nehezebb a 812-es.
6496 köbcentis a 65 fokos hengerszögű V12-es, melyből 800 lóerő jön ki 8500-as fordulaton. 718 Nm nyomatékát 7000-nél adja, de ennek 80%-a már 3500-tól a vezető talpa alatt van. A motor 8900-ig forog és 92 literes tankból issza a benzint. Kevesebb mint 3 másodperc alatt futja a százas sprintet, álló helyzetből 200-ra 8,3 másodperc a vágta. Végsebessége 340 km/óra, ahol már biztosan hangosabban süvít a szél az utasok feje felett. Nézd meg mozgásban: